قشم - ایرنا - مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هفت نانوایی های متخلف در شهرهای قشم و درگهان این شهرستان مرزی طی بازدید سرزده بازرسان اصناف این سازمان، جهادکشاورزی، شبکه بهداشت و نماینده غله از مراکز حساس مواد غذایی اخطار گرفتند.

مسعود مورموگویی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج واحد از این نانوایی ها به علت عدم رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و ۲ واحد از آنها به دلیل کمبود وزن چانه و نان اخطار دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این بازدید از نانوایان خوش‌پخت و نمونه این ۲ شهر جزیره قشم که به دلیل عملکرد مثبت در مسایل بهداشتی، رعایت میزان وزن و چانه نان، رضایتمندی مشتری، کیفیت برتر نان، نگهداری مناسب از نان تولیدی و تهیه آرد مناسب تقدیر به عمل آمد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی قشم، نانوایی از مشاغل بسیار مهم، مهارتی و تجربی در این جزیره محسوب می‌شود، افزود: در این بازدیدها مشکلات فعالان این صنف در زمینه کارتخوان‌های نانینو، عدم سهمیه متناسب با پخت، کمبود کارگر ماهر و همچنین کیفیت آرد ورودی به جزیره مورد بررسی قرار گرفت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

درگهان شهری تجاری و بندری از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم است و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان مرزی قرار دارد.