اهواز- ایرنا- نماینده مردم شهرستان دشت آزادگان و هویزه گفت: به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار باتوجه به ظرفیت های این شهرستان ها، احداث دانشکده فنی و حرفه ای دست آزادگان در دست پیگیری است.

مجید داغری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شهرستان های دشت آزادگان و هویزه در حوزه‌های صنعت نفت و کشاورزی ظرفیت‌های قابل توجهی دارند که در همین راستا، پیگیری احداث دانشکده فنی و حرفه‌ای در منطقه ضروری است.

وی ادامه‌داد: در صورت تاسیس این دانشکده، نیروهای آموزش دیده پس از فارغ التحصیلی با مدرک کاردانی فنی و کارشناسی، وارد بازار کار و اشتغال می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخذ مجوز این دانشکده از مراجع مربوطه در حال پیگیری است گفت: طرح احداث این دانشکده در شهرستان دشت آزادگان طی نشستی با حضور رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان رشته‌های مرتبط حوزه‌های مختلف صنعتی با اولویت صنایع نفتی از اهداف راه‌اندازی این دانشکده در شهرستان دشت آزادگان است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خوزستان شامل پنج مرکز آموزشی فعال و ۵۷ رشته است. تعداد این مراکز نسبت به تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش، از میانگین پایینی برخوردار است.

در حال حاضر مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای خوزستان شامل آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز، آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران دزفول، آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران اهواز، آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره ۲ اهواز (شهدا) و آموزشکده فنی و حرفه‌ای کشاورزی اهواز و در این مراکز، بیش از ۵ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.