۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84575720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز آموزش مشترک دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان و ایساکو گشایش یافت

اهواز - ایرنا - مرکز دایمی آموزش مشترک دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان و شرکت ایساکو روز دوشنبه با هدف انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی خودرو و ارتقای آموزش دانشجویان رشته مکانیک خودرو، روز دوشنبه درآموزشکده فنی شهید چمران اهواز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آیین گشایش این مرکز رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: این مرکز کارگاهی به مساحت ۳۵۰ متر و ۸۰ متر فضای آموزشی با اعتبارات این دانشگاه ساخته شده است.
سیدبهزاد علوی افزود: دراین مرکز کارگاهی دانشجویان آموزشکده شهید چمران وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان آموزش‌های فنی و به روز خودرو را به صورت عملی فرا می‌گیرند تا دانشجویان کارآموز با آخرین فناوری خودرو به صورت عملی آشنا شوند.
وی گفت:با راه‌اندازی این مرکز، زمینه برای ارتقای مهارت نیروهای بومی استان، توسعه اشتغال و جذب کارآموزان در بازار تعمیرات خودرو در خوزستان، بالا بردن خدمات کیفی ایساکو به نمایندگی های این شرکت و بهره مندی استادان و دانشجویان رشته مکانیک خودرو فراهم خواهد شد.
مدیر دفتر منطقه ایساکو در جنوب غرب کشور در آیین گشایش این مرکز با اشاره به اینکه این سومین مرکز و مجموعه کارگاهی است که در فنی و حرفه ای خوزستان(مرکز فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) در اهواز ، هنرستان فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان) به صورت مشترک راه اندازی می‌شود ابراز امیدواری کرد این مرکز کارگاهی که در۱۰ نوع موتور محرکه فعال است بتواند زمینه ارتقای سطح آموزش عملی کارآموزان و دانشجویان رشته مکانیک خودرو را فراهم کند.
غلامعلی معینی با اشاره به اینکه ۱۰هزار نفر ساعت آموزش فنی و مهارتی خودرو برای کارکنان نمایندگی‌های مجاز ایساکو در جنوب غرب کشور در مراکز مشترک کارگاهی نیز انجام شده است افزود: توسعه این مراکز آموزش فنی چند منظوره می‌تواند زمینه جذب کارآموزان و دانشجویان مکانیک خودرو در بازار کار فراهم کند و خدمات کیفی و فنی خودرو در خوزستان افزایش یابد.
به گزارش ایرنا در این آیین اعلام شد ۲۵۰ دانشجو در رشته مکانیک خودرو و با عبور از آزمون ورودی در آموزشکده شهید چمران وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان مشغول تحصیل تئوری و عملی مشغول تحصیل هستند.
حدود پنج هزار دانشجو در پنج آموزشکده در اهواز و دزفول وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان در ۶۶ رشته کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
تاکنون پنج هزار دانشجوی کاردانی از زمان راه اندازی دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان از سال ۱۳۷۵ تاکنون دانش آموخته شده و بیشتر آنها جذب بازار کار آزاد شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha