بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با فروکش شدن تب دما در این استان، در ۲۴ ساعت گذشته دما در شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان به زیر ۴۰ سانتیگراد رسید.

«حسین مستانه» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده شهرهای اهرم و برازجان با ۳۸ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

وی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، تا اواخر هفته وضعیت جوی آرامی برای استان مورد انتظار است و در این مدت غبار محلی، مه صبحگاهی و در ساعت‌هایی از روز وزش باد، از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف، گاهی کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

هواشناسی برای استان بوشهر بارش پراکنده باران پیش بینی کرد

دمای هوا در استان بوشهر افزایش یافت

مستانه عنوان کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد متغییر به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و امروز بعد از ظهر در سواحل جنوبی گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز بعد از ظهر در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۴۰ ، جزر اول ساعت ۱۱:۲۰، مد دوم ساعت ۱۸:۰۰ و جزر دوم ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود.