۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85629993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت اختلاف دمای ۲۰ درجه سانتیگرادی در شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بیشینه دمای امروز با ۴۰ درجه سانتیگراد مربوط به شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و کمینه نیز برای شهرهای جم و گناوه ۲۰درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

محمد رضا انصاری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر خورموج با ۴۲ درجه سانیتگراد گرمترین و بوشهر نیز با ۳۳ درجه خنک ترین مناطق این استان بوده اند.

وی افزود: بیشترین میزان شرجی و رطوبت در شبانه روز گذشته در جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۸۴ درصد و کمترین نیز مربوط به شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان با ۲۰درصد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد طی امروز و فردا وضعیت جوی و دریایی استان در اغلب ساعات آرام است.

انصاری ادامه داد: بنابراین در این مدت غبار محلی، در ساعاتی از روز وزش باد و در صبح مه صبحگاهی، از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه در ساعاتی از وقت جمعه، با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی، مناطق شمالی خلیج فارس متلاطم پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده وضعیت آسمان این استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر، امروز بطور غالب شمال غربی تا جنوب غربی و از فردا غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

انصاری با بیان اینکه ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد، مد اول ساعت ۰۶:۵۵ ، جزر دوم ساعت ۱۳:۰۰ و مد دوم ساعت ۱۹:۱۵ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha