شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: خرید انگور از کشاورزان این شهرستان برای تولید کنسانتره نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید آقابیکی روز یکشنبه در جریان بازدید از کارخانه کنسانتره شاهرود افزود: خرید انگور از باغداران این شهرستان پیرو تفاهم منعقده بین نماینده بهره‌برداران و مدیریت کارخانه در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سمنان در راستای حمایت از تولیدکنندگان انگور، ابراز کرد: نشست بررسی نحوه قیمت‌گذاری انگور صنعتی در شهرستان شاهرود با هدف حمایت از تولیدکنندگان و به‌منظور ساماندهی وضعیت خرید این محصول درجه سه و پایین‌تر از تولیدکنندگان بدون حضور واسطه‌ها برگزار شد.

خرید انگور با قیمت ۱۳۵ هزار ریال

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا قیمت انگور تحویلی به شرکت کنسانتره در سال ۱۴۰۳، بر مبنای هر کیلوگرم ۱۳۵ هزار ریال تعیین و وجه آن نیز حداکثر طی ۲ ماه به کشاورزان پرداخت شود.

آقابیکی ابراز کرد: از زمان ابتدای اجرای این طرح تا تاریخ ۲۱ مهر حدود یک‌هزار و ۱۵۰ تن محصول انگورکاران شهرستان خریداری شد.

وی به رایزنی با مسوولان کارخانه کنسانتره شاهرود با هدف اطلاع‌رسانی لازم به بهره‌برداران اشاره کرد و گفت: مقرر شد کشاورزان در اسرع وقت نسبت به برداشت و تحویل محصول خود به کارخانه اقدام کنند و کارخانه نیز در چند روز آینده حداکثر همراهی را داشته باشد تا محصول باغداران را در فرصت محدود باقیمانده خریداری کند.

امروز بازدید محمدرضا قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کارخانه کنسانتره شاهرود با توجه به درخواست جمعی از بهره‌برداران و نیز انجمن انگور شهرستان انجام شد.

به گزارش ایرنا، امسال برداشت ۱۰۰ هزار تن انگور از سه هزار و ۸۰۰ هکتار تاکستان‌های بارور این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغ می‌باشد.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.