خرم آباد - ایرنا - عملیات اجرایی بزرگترین بازارچه و مرکز آموزش طبخ آبزیان در غرب کشور روز یکشنبه با حضور سید حسین حسینی رییس سازمان شیلات ایران در خرم آباد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل شیلات لرستان گفت: این بازارچه در زمینی به مساحت یک هزار متر با برآورد ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می شود و فروردین سال آینده بهره برداری خواهد شد.

کیارش بیرانوند با اشاره به ایجاد ۵۰ اشتغال مستقیم و ۱۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم در این طرح افزود: لرستان جزو استان‌های برتر در حوزه شیلات است و تولید آبزیان در آن طی سه سال اخیر از ۱۶ هزار تن به ۳۸ هزار تن افزایش یافته و برنامه ریزی برای رسیدن به ۴۸ هزار تن در سال جدید انجام شده است.

وی افزود: همچنین لرستان رتبه نخست تولید ماهیان سردابی را در کشور به خود اختصاص داده و رتبه دار تولید تخم چشم زده در کشور است.

وی بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های پرورش ماهیان خاویاری در لرستان این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک به قطب تولید ماهیان خاویاری هم تبدیل شود.

لرستان بیش از ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارد که سالانه بیش از ۳۸ هزار تن ماهی از این مزارع تولید و به بازارهای فروش داخلی و خارجی عرضه می‌شود.