تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه یک هزار و ۲۷۵ کیوسک فروش مطبوعات در پایتخت وجود دارد، گفت: اجاره ماهیانه هر یک از کیوسک حداکثر حدود ۲ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید بیگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کیوسک‌ها در سه تیپ درجه یک، دو و سه توسط کارشناس رسمی دادگستری مشخص می‌شود که اجاره هر یک از کیوسک از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در ماه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هیچ شهری در کشور به اندازه تهران کیوسک ندارد، افزود: بشدت با افزایش کیوسک‌ها مخالف هستیم و باید بر همین کیوسک‌های موجود نظارت داشته باشیم اما امکان آنها در سطح شهر جابجایی وجود دارد و این جابجایی بخاطر عملیات عمرانی و ترافیکی در معابر انجام می‌شود.

بیگی تاکید کرد: عمده کیوسک‌ها در سه منطقه ۶، ۱۱ و ۱۲ شهر تهران دایر است که در این سه منطقه بیشترین تراکم کیوسک‌ها را داریم به عنوان مثال در هر کدام از این مناطق حدود ۱۰۰ کیوسک وجود دارد اما در سایر مناطق حدود ۵۰ کیوسک وجود دارد.

به گفته وی، اطلاعات کامل این کیوسک‌ها از جمله مکان دقیق کیوسک در سامانه شفافیت در حال ثبت شدن است و از این طریق می‌توانیم آنها را مدیریت کنیم.

مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: عمده این کیوسک‌ها در ۳۰ سال گذشته ایجاد شده و در سال‌های اخیر هیچ کیوسکی به شهر اضافه نشده لذا ضروری است طرحی در زمینه چیدمان کیوسک‌ها و مکان یابی برای جانمایی کیوسک‌های جدید انجام شود.

وی افزود: در دنیا این گونه است که برای طراحی یک شهر استاندارد، تعداد کیوسک مشخص شود که در تهران فعلا چنین طرحی وجود ندارد اما شورای شهر و مدیریت شهری بدنبال افزایش کیوسک‌ها نیستند و در زمینه زیباسازی نیز اگر بدنه کیوسکی نامناسب باشد نسبت به بازسازی آن اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تاکید کرد: کیوسک‌ها قابل خرید و فروش نیست و اگر صاحب کیوسک فوت کند کسی حقی نسبت به آن ندارد و آن کیوسک جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه با افزایش کیوسک‌ها به شدت مخالف هستیم، یادآور شد: شهر تهران دیگر گنجایش ایجاد کیوسک جدید را ندارد.

بیگی در خصوص دست‌فروشان چهارراه ولی‌عصر هم گفت: بزودی دست‌فروشان بالای چهارراه ولی‌عصر را هم جمع‌آوری می‌کنیم.

وی همچنین درباره ون کافه‌ها در پایتخت اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ مورد فعالیت مجاز ون کافه در تهران داریم، کار گروهی در هر منطقه هست که محل فعالیت ون کافه‌ها را بررسی می‌کند.

به گفته وی، مبلغ اجاره هر مترمربع فضا برای استقرار ون کافه‌ها روزانه ۱۸ هزار تومان است.

بیگی ادامه داد: مجموع گردش مالی شرکت ساماندهی مشاغل در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد بوده است.