سنندج- ایرنا- ۱۸ گروه نمایشی در دومین روز از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آثار خود را در چهار نقطه این شهر به اجرا گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ۲ روز از اجراهای هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، ۲۵ اثر در چهار نقطه از مریوان به اجرا درآمد که تنها در روز اول هشت هزار و ۳۰۰ تماشاچی پای اجرای این گروه‌های نمایشی نشستند.

مسوولان دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان می گویند که استقبال شهروندان مریوانی از این دوره تئاتر خیابانی، نسبت به ادوار پیشین افزایش قابل توجهی یافته است.

نمایش‌های "جهان با من بمیر" به کارگردانی سمیه مهری از تهران، "حسنک" به کارگردانی ابراهیم سرشوق از اصفهان، "ریگای بی‌ریبوار" اثر مختار محمدی از مریوان، "توگدر" (TOGETHER) به کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز، "شیر سرکش" به کارگردانی علی اصغر خطیب‌زاده از تهران و "صندلی" (THE CHAIR) به کارگردانی یوری کاستانیان از ارمنستان هم در حاشیه دریاچه زریبار به اجرا درآمدند.

آثار نمایشی "چاکرای ریشه" به کارگردانی علی سنامیری از بوشهر، "دارستان" به کارگردانی پیام رستمی از سنندج، "کالبدشکافی" به کارگردانی سعید بادینی از زاهدان، "زمین" به کارگردانی افشین خدری از سنندج و نمایش "هیرکان" به کارگردانی مهدی نصرالله‌زاده از مازندران هم در بوستان "شانو" مریوان به اجرا درآمدند.

نمایش "تی" (T) به کارگردانی حسین ایزدی از بروجرد، "کل ووجور" به کارگردانی جهانشاد زراعت از بهبان، "بازگشت به خانه" (BACK TO HOME) به کارگردانی سیدسوران حسینی از تهران، "بالاخره این زندگی مال کیه" به کارگردانی آرش رضایی از ماهشهر در میدان امام حسین و "پسماند" به کارگردانی بختیار احمدپور از بانه، "ترنج و غول درخت آرزو" به کارگردانی سعدالله یاری از اصفهان، "بوی سیب تازه طعم مرگ می‌دهد" به کارگردانی امیر امینی از لاهیجان در بوستان ملت مریوان برای علاقه‌مندان اجرا شد.

فردا دوشنبه، ۲۳ مهر تنها حاشیه دریاچه زریبار و پارک شانو مریوان محل اجرای نمایش‌های جشنواره هفدهم خواهد بود و ۱۰ گروه آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان اجرا می‌کنند.

برای سه‌شنبه ۲۴ مهر که آخرین روز فعالیت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، پیش از اختتامیه خواهد بود، روزی پراجرا برنامه‌ریزی شده و در این روز ۱۹ کار نمایشی به روی صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۲۱ مهر آغاز شده و تا ۲۵ این ماه ادامه دارد.