تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷

ایلام - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت: از مرداد ماه سال جاری تا کنون عملیات شن ریزی ، بیس و آسفالت گرم سطح معابر هفت روستا در شهرستان سیروان به اتمام رسیده است.

حبیب اله محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدامات در سطح روستاهای سیاه سیاه ، چم جنگل ، ظهیری ، برآفتاب مله ماران ، باغله و قاضی خان علیا و سفلی به مساحت ۳۶ هزار مترمربع اجرایی شده است .

به گفته وی برای تکمیل آسفالت این تعداد روستا اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام بیان کرد: عملیات شن ریزی ، بیس و آسفالت گرم ۶ روستای دیگر در شهرستان سیروان نیز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال و به مساحت ۲۴ هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفته و به زودی آغاز می شود.

محبی اضافه کرد: این حجم از اجرای عملیات آسفالت در طول سالهای اخیر در شهرستان سیروان بی سابقه بوده و همین امر موجب رضایتمندی مردم شده است.

وی از تهیه و بازنگری طرح هادی در ۱۳۸ روستای استان طی ۲ سال گذشته خبر داد و یادآور شد: اجرای طرح هادی در سطح این تعداد روستا شامل شن‌ریزی، جوی و جدول، پل، پیاده رو سازی، بیس و آسفالت گرم با اعتباری معادل سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال نیز انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام عنوان کرد: همچنین در این بازه زمانی هزار و ۳۲۰ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واحد شرایط، جهت احداث مسکن واگذار شده است.

در مجموع ۶۰۷ روستای مشمول طرح هادی در استان ایلام وجود دارد که تاکنون برای بیش ۴۰۰ روستا این طرح اجرا شده است.