زنجان - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با فعالیتهای پلیس پیشگیری نسبت کشف به وقوع جرم در استان به ۶۸ درصد رسید.

سرهنگ حمید رضا قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پلیس در حوزه پیشگیری، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوان بازوان توانمند دستگاه قضایی انجام وظیفه می کند و در پیشگیری اجتماعی مسوولیت عمده ای بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون فعالیت های پلیس پیشگیری زنجان منجر به کاهش ۱۶.۷ درصدی وقوع جرم در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

سرهنگ قدیمی یادآور شد: اساسی ترین راهبرد پلیس در دنیا استفاده از ظرفیت های اجتماعی است و در سیاست جنایی هم مطمئن ترین و به صرفه ترین راه، پیشگیری از وقوع جرم است.

وی تصریح کرد: در هر ۲ حوزه پیشگیری اجتماعی و انتظامی، استان زنجان رتبه ۳۱ را در وقوع دارد و به طور معمول سکوهای یک تا سه متعلق به این استان است.

سرهنگ قدیمی خاطرنشان کرد: در حوزه وقوعات و پیشگیری و سایر جرایم در استان زنجان هیچ جغرافیایی نیست که پلیس نقش اساسی در را آن ایفا نکند، از دورترین نقطه تا مرکز استان مجموعه انتظامی زنجان فعالیت جدی و مثمرثمری دارد.