رشت- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن گیلان عدم تثبیت مالکیت را یکی از مشکلات روستائیان استان اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست سال ۱۴۰۳، ۱۷ هزار و ۹۴ برگ سند مالکیت صادر شده است .

به گزارش ایرنا، حامد دائمی روز دوشنبه در آئین واگذاری اسناد مالکیت روستائی در روستای دستک آستانه اشرفیه با بیان اینکه ۱۸۵ برگ سند از رقم گفته شده متعلق به این شهرستان واقع در شرق استان است،گفت: در استان گیلان ۱۷۱ هزار و ۱۴۹ برگ سند مالکیت روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده که از این تعداد چهار هزار و ۱۳ برگ سند در آستانه اشرفیه صادر شده است.

وی همچنین از افتتاح ۳۷ پروژه طرح هادی روستایی با اعتبار ۴۹۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: این پروژه ها شامل ۳۸ کیلومتر آسفالت معادل ۱۵۷ هزار و ۹۲۸ مترمربع آسفالت است.

دائمی اضافه کرد: ۲ پروژه آسفالت معابر روستایی نیز شامل ۵.۵ کیلومتر آسفالت معابر، ۲۳ هزار و ۴۹ متر مربع با بیش از ۳۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

وی تعداد اسناد صادره برای روستای دستک را نیز هزار و ۴۹۸ برگ اعلام کرد و افزود: امروز پنج برگ سند مالکیت روستایی به مناسبت روز روستا و عشایر به صورت نمادین به مردم روستای دستک واگذار شد.

دائمی اضافه کرد: امروز همچنین پروژه آسفالت راه روستای دهکاء به مساحت ۱۵ هزار متر مربع معادل ۳.۵ کیلومتر با بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: یک واحد مسکن روستایی نیز در آستانه اشرفیه در زمینی به مساحت ۲۸۳ متر مربع و با ۱۰۰ متر زیربنا به بهره‌برداری رسید؛ تاکنون در گیلان ۱۱۷ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به بهره برداری رسیده که سهم شهرستان آستانه اشرفیه پنج هزار و ۳۷۰ واحد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تاکید کرد: این واحد مسکونی از تسهیلات طرح ویژه ۲میلیارد ریالی بانک قرض الحسنه مهر ایران ( بانک رفاه تسهیلات تکمیلی ۵۰۰ میلیون ریال ) بهره مند شده است.

روز گذشته نیز تیمی متشکل از معاون بازسازی و مسکن روستایی،مدیرکل برنامه ریزی طرح ها و معاون برنامه ریزی بنیاد مسکن به منظور بهره برداری از پروژه های عمرانی به این استان سفر کردند.