سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: تئاتر خیابانی ابزاری کارآمد برای ارتقا آگاهی اجتماعی و تقویت مشارکت مدنی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در متن پیام آرش زره تن لهونی به مناسبت برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان آمده است: این نوع تئاتر به دولت ها این امکان را می دهد تا پیام های اجتماعی و فرهنگی خود را به شکلی جذاب و دسترسی پذیر منتقل کنند.

در ادامه ذکر شده است: مدیران می توانند از تئاتر خیابانی برای تقویت هویت اجتماعی و محلی استفاده کنند و با برگزاری نمایش هایی در فضاهای عمومی، حس تعلق به جامعه را در مردم تقویت کنند.

همچنین بیان شده است: همچنین این هنر می تواند در برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی درباره مسائل اجتماعی، محیط زیست و حقوق بشر موثر باشد. با توجه به تاثیرات مثبت تئاتر خیابانی در تغییر نگرش ها و رفتارها، مدیران دولتی می توانند آن را در استراتژی های فرهنگی و اجتماعی خود قرار دهند تا به بهبود شرایط اجتماعی کمک کنند.

در بخشی دیگر از پیام آمده است: تئاتر خیابانی به عنوان یک هنر عمومی تاثیرات عمیق و چندجانبه ای بر جامعه دارد که می تواند از جنبه های مختلف جامعه شناسی مورد بررسی قرار گیرد؛ تئاتر خیابانی به طرح مسائل اجتماعی و فرهنگی می پردازد و مخاطبان را نسبت به چالش های موجود احساس تعلق به جامعه را تقویت کند.

در ادامه ذکر شده است: اجرای تئاتر در فضاهای عمومی به شکستن مرزهای اجتماعی و اقتصادی کمک کرده و اشخاص مختلف از گروه های مختلف را گردهم می آورد و می تواند افراد را به فعالیت های اجتماعی و سیاسی ترغیب کند و حس مسئولیت اجتماعی را در آنها تقویت کند.

همچنین آمده است: این نوع تئاتر فضایی برای بیان خلاقیت فراهم می آورد و هنرمندان می توانند از ابزارهای غیرمتعارف برای انتقال پیام های خود استفاده کنند؛ تئاتر خیابانی میتواند به حفظ و ترویج فرهنگ محلی و هویت اجتماعی کمک کند.

در پایان عنوان شده است: در نهایت از خداوند منان آرزوی موفقیت و سربلندی برای برگزارکنندگان و تمامی شرکت کنندگان هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را که امروزه به عنوان یک رویداد کلان هنری در سطح بین المللی معرف سطح دانش، توانایی و فرهنگ ملت ایران است را داریم.

هفدهین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۲۱ مهر آغاز شد و تا ۲۵ این ماه ادامه دارد.