ورامین - ایرنا - آموزش شیرینی پزی توسط کارآفرین شهرستان ورامین موجب شده است که جوانان پس ازگذراندن دوره آموزشی رایگان جذب بازار کار شده و کسب و کار خود را رونق ببخشند.

به گزارش ایرنا ، کارآفرینان کشورمان همواره به امر آموزش و اشتغالزایی جوانان مشغول هستند . یک کارآفرین نمونه در شهرستان ورامین نیز با برپایی کلاسهای شیرینی پزی مخصوص جوانان و بانوان هر هفته اقدام به برگزاری دوره آموزشی کرده و کارآفرینیان را جذب اشتغال می کند.

رضا اسکندری مدیرمجموعه اشتغالزایی و کارآفرینی نان و شیرینی عسل درشهرستان ورامین به ایرنا گفت: یکی از ایده هایی که من درسالیان گذشته داشتم آموزش شهروندان جهت افزایش طرح اشتغالزایی درخانه ها بود .

این کارآفرین نمونه درباره تجربیات خود افزود: بیش از ۱۰ سال است به شغل قنادی مشغول هستم و کار را در این مرکز با ۳ نیرو آغاز و امروز ۳۵ شغل مستقیم و حدود ۵۰ تا ۶۰ شغل غیر مستقیم ایجاد کرده ام .

وی با بیان اینکه آموزش شهروندی یکی از اقداماتی است که در این واحد انجام می شود ادامه داد: هر هفته یک روز بعنوان آموزش شیرینی پزی شهروندان بویژه زنان سرپرست خانوار در قنادی ما توسط قنادان ما انجام می گیرد و این کارآموزان پس از آموزش توسط ما تشویق به همکاری می شوند.

زهرا فرزانه رئیس اتحادیه قنادان شهرستان ورامین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۴۷ واحد قنادی در شهرستان ورامین وجود دارد که بیش از ۱۰ واحد از این اماکن دارای جذب بالای کارگران داشته و در قنادی های خود به آموزش شهروندان در راستای اشتغالزایی خانگی مشغول هستند.

شهرستان ورامین در جنوب شرق استان تهران قرار دارد.