ایلام - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: بر اساس پیش بینی های کوتاه مدت، بارش های فراگیر در استان در دهه سوم آبان ماه روی خواهد داد.

به گزارش ایرنا، سیروس نادری شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، با بیان اینکه وضعیت بارش ها در استان طی سال گذشته بسیار خوب بود، اظهار کرد: میزان بارش های سال گذشته نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۳۸۹ میلی متر بوده است که حدود ۱۱۵ درصد رشد نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بارش ها در فصل پاییز و بیشتر آن در فصل زمستان است، ابراز کرد: بر اساس پیش بینی های کوتاه مدت، بارش های فراگیر در استان در دهه سوم آبان ماه روی خواهد داد و تغییرات جوی نیز زیاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی فصلی بارش باران در نیمه آبان تا نیمه آذرماه سال جاری در استان کمتر از نرمال خواهد بود، یادآور شد: از نیمه آذرماه به نظر می رسد که روند بارش ها در استان بهبود خواهد یافت، اما باید آمادگی لازم را برای بارش های نقطه ای و رگباری را هم داشته باشیم.

مجید بیگلریان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام نیز در این جلسه بر لزوم حفظ آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی استان با ظرفیت کامل به منظور به کارگیری و استفاده از تمام توان در مواقع بحرانی به ویژه در فصل پاییز و زمستان پیش رو تاکید کرد.

در این نشست مقرر شد دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، نظامی، انتظامی و ایمنی بر اساس دستوالعمل ابلاغی نسبت به آمادگی، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و اقدامات احتیاطی مدیریتی و عملیاتی برای مدیریت بحران و مقابله با سیل و آبگرفتگی معابر اقدام کنند.

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام به منظور برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مدیریتی و عملیاتی برای پیشگیری از مخاطرات و ایجاد هماهنگی های سازمانی در فصل پاییز و زمستان برگزار شد.