بهارستان - ایرنا - عصر روز دوشنبه یک ساختمان ۲ طبقه فرسوده در خیابان مطهری نسیم‌شهر به دلیل فرسودگی ساختار، به طور ناگهانی فروریخت و خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار نسیم‌شهر به همراه فرماندار بهارستان و معاونت‌های مختلف فرمانداری از محل ریزش یک ساختمان ۲ طبقه در خیابان مطهری، کوچه شهید شیرودی بازدید کردند، این بازدید با هدف بررسی دقیق ابعاد حادثه، ارزیابی میزان خسارات وارده و بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌های مجاور انجام شد.

حضور به‌موقع نیروهای امدادی و آتش‌نشانی و با اقدامات سریع آنان، خطرات احتمالی مهار و محل ایمن‌سازی شد.

این در حالی است که بیشترین بافت فرسوده در این شهرستان وجود دارد و شهرداری های گلستان ، صالحیه و نسیم شهر بسته های تشویقی برای نوسازی این بافت ها ارائه داده اند تا ساکنان بافت ها فرسوده را ترغیب به بازسازی و نوسازی منازل مسکونی خود کنند.

شهردار نسیم‌شهر صبح امروز با جمعی از مسئولان شهرستان برای بازدید، در محل ریزش ساختمان دو طبقه حضور یافتند.

شهردار نسیم شهر در این بازدید گفت: این ساختمان در بافت فرسوده شهری قرار داشته و به دلیل قدمت بالای ساخت و ساز، مقاومت کافی را نداشته و در نهایت منجر به ریزش آن شده است.

محمد رضا باباحسینی افزود: از آنجا که ساختمان‌های همجوار نیز به صورت قدیمی و با استفاده از مصالح غیراستاندارد ساخته شده‌اند، احتمال بروز مشکلات مشابه در آن‌ها وجود دارد،به همین دلیل، ضروری است که اقدامات فوری برای ایمن‌سازی و تخلیه احتمالی ساختمان‌های در معرض خطر صورت گیرد.

وی همچنین بر اهمیت تسریع در اجرای برنامه‌های نوسازی و ایمن‌سازی تأکید و خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده شهری نیاز به توجه ویژه‌ای دارند و اجرای این برنامه‌ها باید به‌صورت مستمر و با نظارت دقیق انجام شود.

شهرستان بهارستان با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.