زاهدان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش ذخایر خونی این استان گفت: اکنون تمام گروه‌های خونی، مورد نیاز مراکز درمانی استان است.

ابوالحسن صفدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خوشبختانه خللی در زمینه خون برای افراد مورد نیاز وجود ندارد و نیازها تامین می‌شود اما اکنون ذخیره بانک خونی سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده از این رو نیاز فوری به همه گروه‌های خونی وجود دارد بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود برای اهدای خون به پایگاه‌های موجود در سراسر استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه خون دهی باید در تمام فصول سال صورت بگیرد تا مراکز درمانی و بیمارستانی دچار مشکل نشوند عنوان کرد: آمار مصرف خون سیستان و بلوچستان در سال گذشته ۱۵۰ هزار واحد بوده که تنها ۵۵ هزار واحد در استان تهیه شده و بیش از ۷۰ درصد آن از استان‌های معین به استان رسیده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان با جمعیت تقریبی سه میلیون نفری می تواند خون مورد نیاز بیماران تالاسمی و سایر گروه‌های هدف را تامین کند تا هیچ بیماری در این استان منتظر اهدای خون از سایر استان‌ها نباشد.

وی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان جز استان‌های پرمصرف خون در کشور است که آمار بالای بیماران تلاسمی، تصادفات، بیماران هموفیلی را عوامل اصلی آن می‌دانند که با توجه به اینکه دسترسی مردم در ۲۰ نقطه جمعیتی استان به پایگاه‌های انتقال خون سخت است انتظار داریم خیران برای خرید اتوبوس انتقال خون را همراهی کنند.

صفدری با بیان اینکه ۶ ماه اول سال با مجموع ۲۹ هزار و ۷۱۴ اهدای خون در سیستان و بلوچستان به پایان رسیده است تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵.۸ افزایش را نشان می‌دهد.

وی نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز همیشگی است و اهمیت اهدای خون و استمرار آن در تمام ایام سال احساس می‌شود خاطرنشان کرد: بیماران و مصرف کنندگان دائمی خون همواره به خون سالم و کافی نیازمند هستند به همین دلیل مردم می‌توانند انتقال خون را برای مهیا کردن این ماده حیاتی یاری کنید.