تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه مدیران در تمام سطوح باید در حوزه مناسب‌سازی شهر برای تردد آسان نابینایان دغدغه داشته باشند.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی روز سه‌شنبه در حاشیه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت روز عصای سفید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روشن‌دلان نیز باید مانند همه شهروندان از حقوق مساوی در استفاده از امکانات شهری برخوردار باشند.

وی افزود: اقداماتی همچون مناسب‌سازی مترو، بوستان‌ها و پیاده‌روها در پایتخت انجام شده اما به طور قطع کافی نیست و باید همه در این راستا همکاری کنیم.

وی ادامه داد: باید موانعی که در مسیر تردد افراد نابینا در سطح شهر تهران وجود دارد با همکاری همه متولیان رفع کرد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهرهای ما خودرو محور هستند و همه امکانات برای خودروها تدارک دیده شده است؛ خیابان خوب و عریض، آسفالت، خط‌کشی و حتی تابلوهای تبلیغاتی نیز برای خودرو سواران است.

تشکری‌هاشمی اضافه کرد: پیاده‌روهای شهر حتی برای شهروندان فاقد معلولیت مصائبی را به وجود می‌آورد؛ این نشان‌دهنده ضرورت تغییر یک رویکرد در مدیریت شهر است.

وی گفت: باید به عابران پیاده اصالت بخشید، اگر یک خودرو تصادف کند در نهایت ممکن است تا حدودی آسیب ببیند اما یک شهروند پیاده‌ای که با چاله و مانع‌رو و انواع عوارض محیطی مواجه است، ممکن است با مشکلات بیشتری مواجه شود بخشی از آن جبران‌ناپذیر شود.