ایلام - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: دشمن با استفاده از ظرفیت تبلیغات رسانه‌ای، ماهواره، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به جنگ تمام عیار نرم با جمهوری اسلامی آمده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار قدرت الله کریمیان شامگاه سه‌شنبه در آیین آغاز به کار نخستین دوره رویداد رسانه ای طنین ویژه بانوان خبرنگار افزود: دشمن با برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی خود ارکان خانواده های ایرانی را نشانه گرفته و تلاش غرب از هم پاشیدن کانون خانواده های ایرانی اسلامی و تسلط و جایگزینی زندگی غربی به جای فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی است.

وی اظهار داشت: بانوان ایرانی در تیررس برنامه های منحط دشمن قرار دارند زیرا آنها نسبت به نقش تاثیرگذار زنان در محیط خانواده و اجتماع به خوبی واقف هستند.

سردار کریمیان تاکید کرد: نقش بانوان در خانه باید برجسته تر از فعالیت های اجتماعی آنها باشد و مادران محور و چرخ دنده اصلی خانواده باشند.

وی مادران شهدا را نمونه های بارز زنان تاثیرگذار جامعه معرفی کرد و گفت: این بانوان با گذشتن از عزیزترین فرد زندگی خود، قهرمانانه و مجاهدانه شهادت فرزند خود را تاب آوردند و کانون خانواده را با وجود این درد جانکاه مدیریت کردند.

جانشین فرمانده سپاه استان ایلام بیان کرد: بانوان به ویژه زنان شاغل نباید نقش مهم مادر بودن را فدای فعالیت های اجتماعی کنند بلکه باید ماهیت خود به عنوان یک مادر حفظ کنند زیرا عملکرد مادر در آیینه رفتاری فرزند نمود و تجلی پیدا می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز گفت: بانوی ایرانی باید به عنوان الگویی جدید از زن عفیف و موفق به دنیا معرفی شود.

زهرا جمالی اظهار کرد: بیشتر زنان غربی به عنوان بازیچه و کالایی مصرفی برای دنیای سرمایه داری هستند.

وی افزود: اما زن مسلمان ایرانی با وجود حضور در عرصه های اجتماعی شکل و الگوی جدیدی از یک زن را به دنیا نشان داده اند.

جمالی با بیان اینکه زن مجاهد و موفق ایرانی باید به دنیا معرفی شود، یادآور شد: جشنواره طنین فرصتی موثر برای ارائه چهره ای موفق از زن مسلمان به عنوان الگو به دیگر کشورها است.

وی ادامه داد: رسانه ها در شناساندن این زنان به دیگر جوامع بشری به ویژه فرهنگ منحط غربی نقشی سنگین دارند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان ایلام نیز یادآور شد: اولین دوره رویداد ملی طنین با محوریت بانوان فعال رسانه ای در ذیل جشنواره سراسری حریم رسالت در استان ایلام با حضور ۱۰ بانوی تاثیرگذار به مدت ۲۴ ساعت در حال برگزاری است.

محمد علینظری افزود: در این رویداد ۲۵ نفر از بانوان رسانه استان ایلام در قالب تیمی یا انفرادی شرکت کرده اند و باید آثار تولیدی خود را در بسترهای فضای مجازی به صورت گسترده انتشار دهند.

وی یادآور شد: در این رویداد خبرنگاران ایلام زندگی و چگونگی موفقیت ۱۰ نفر از بانوان تاثیرگذار این استان در حوزه های مختلف از جمله مادر شهید جاویدالاثر، خَیر، فعالان فرهنگی، ورزشی، قرآنی و جوانی جمعیت را روایتگری می کنند.

به گزارش ایرنا، در این رویداد خبرنگاران رسانه های جمعی گزارش های خبری و تصویری از بانوان موفق منتخب تهیه کردند و تا فردا فرصت انتشار گسترده مطالب تولیدی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی و خارجی را دارند.

برگزیدگان این رویداد در جشنواره حریم رسالت که آبان ماه در گیلان برگزار می شود، معرفی خواهند شد.