همدان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: ۲۵۴ نفر نیمه نخست سال جاری در سوانح درون و برون شهری این استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش همراه بوده است.

محمد مالمیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۳ زن و ۲۰۱ مرد در سوانح رانندگی همدان جان باختند که در مجموع فوتی ها ناشی از تصادفات در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: نیمه نخست امسال ۱۶۲ نفر در مسیرهای برون شهری، ۳۴ نفر در معابر درون شهری، ۱۴ نفر در جاده های خاکی و روستایی و ۴۴ نفر در سایر مسیرها جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان یادآوری کرد: مرگ ناشی از سوانح رانندگی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

مالمیر بیان کرد: آمار متوفیان سوانح درون شهری در ۶ ماهه امسال نسبت به نیمه نخست سال گذشته ۱۹ درصد کاهش، خاکی و روستایی ۳۶ درصد کاهش یافته و در تصادفات برون شهری این امار تغییری نداشته است.

سال برون شهری درون شهری خاکی روستایی سایر زن مرد جمع
۱۴۰۱ ۳۲۰ ۵۷ ۴۴ ۴۴ ۹۷ ۳۶۸ ۴۶۵
۱۴۰۲ ۲۹۶ ۷۱ ۳۰ ۶۳ ۹۲ ۳۶۸ ۴۶۰
۶ ماهه ۱۴۰۲ ۱۶۲ ۴۲ ۲۲ ۳۸ ۵۵ ۲۰۹ ۲۶۴
۶ ماهه ۱۴۰۳ ۱۶۲ ۳۴ ۱۴ ۴۴ ۵۳ ۲۰۱ ۲۵۴


وی یادآوری کرد: پارسال هم ۴۶۰ نفر در سوانح رانندگی جان باختند که شامل ۲۹۶ نفر در مسیرهای برون شهری، ۷۱ نفر در معابر درون شهری، ۳۰ نفر در جاده های خاکی و روستایی و ۶۳ نفر سایر موارد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان همچنین با بیان اینکه ۳۶۸ مرد و ۹۲ زن پارسال بر اثر تصادف جان باختند،افزود: سال ۱۴۰۱ بر اساس داده های آماری ۴۶۵ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که شامل ۳۶۸ مرد و ۹۷ زن می شود.

مالمیر ادامه داد: ۳۲۰ نفر در مسیرهای برون شهری، ۵۷ نفر در معابر درون شهری،۴۴ نفر در جاده های خاکی و روستایی و ۴۴ نفر سایر مسیرها بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی خاطر نشان کرد: تصادفات درون شهری در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود یک درصد کاهش یافت، سوانح برون شهری ۷.۵ درصد کاهش، درون شهری ۲۴ درصد افزایش، خاکی و روستایی ۳۲ درصد کاهش یافت.