کاهش ۱۵ درصدی سوانح جاده ای در همدان با رفع نقاط حادثه خیز

ه️مدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای همدان از کاهش ۱۵ درصدی تصادفات جاده ای با اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز در سالجاری خبر داد و گفت: ۵۲ نقطه حادثه خیز مصوب در راههای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان شناسایی و سال گذشته ۳۱ نقطه آن به طور کامل رفع شد.

مهرداد آهکی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: ایمن سازی ۲۱ نقطه امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تاکنون ۱۳ نقطه رفع شده و هشت نقطه باقی مانده هم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال رفع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان افزود: علاوه بر صلاح این نقاط حادثه خیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ نقطه غیر مصوب مستعد تصادف نیز ایمن سازی شد که نتیجه آن کاهش تصادفات جاده ای بوده است.

آهکی ادامه داد: کاهش سوانح جاده ای جزء اهداف و اولویت اصلی راهداران محسوب می شود که امید می رود با اجرا و تحقق برنامه های پیش بینی شده و اقدامات موثر در رفع نقاط حادثه خیز، هر ساله سوانح جاده ای کاهش یابد.

وی افزود: ۱۴۴ میلیون تردد ابتدای سال جاری تاکنون از جاده های استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۵ درصد افزایش داشته است این در حالی است که با وجود افزایش ترددها آمار سوانح جاده ای کاهشی بوده است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۶۶ کیلومتر انواع راه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha