تهران بزرگ - ایرنا - مراسم افتتاح همزمان ۲۵۲ خانه محیط‌ زیست در سطح شهر تهران با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، شهردار منطقه سه، مدیران شهری، فعالان محیط زیست، شهروندان، نخبگان و معتمدین محلات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه ۳ تهران روز چهارشنبه در حاشیه مراسم نمادین افتتاح خانه محیط زیست در امامزاده قاضی الصابر (ع) به خبرنگار ایرنا گفت: امروز شاهد افتتاح همزمان ۲۵۲ خانه محیط زیست هستیم و از این تعداد ۱۱ خانه در منطقه ۳ قرار دارد که به واسطه متبرک شدن این افتتاحیه‌ها یکی از این خانه‌های محیط زیست در محوطه این امامزاده به بهره برداری رسید.

حمید جوانی اظهار کرد: خانه‌های محیط زیست یک پل ارتباطی میان جامعه و محیط زیست است که می‌تواند به اهمیت محیط زیست و وظایف ما در قبال منابع طبیعی که داریم، اشاره کند.

وی افزود: در این مسیر اقداماتی که در جهت فرهنگ‌سازی تعریف شده می‌تواند در ارتقای آموزش شهروندی تاثیر داشته باشد و می‌تواند رفتارهای شهروندان مان را در خصوص محیط زیست به رفتارهای سبز تبدیل کند تا هر شهروندان را به عنوان نگهبان طبیعت معرفی کند.

جوانی اضافه کرد: همه مدارس ما می‌توانند خود یک خانه محیط زیست باشند که این امر قطعا تاثیرگذاری اش می‌تواند از خانه‌های محیط زیست بیشتر باشد.

هر محله تهران یک خانه محیط زیست

عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: ایجاد خانه‌های محیط زیست از هشت ماه قبل توسط همکارانم در حوزه محیط زیست شهرداری پیگیری شد و تا انتهای سال جاری ۱۰۰ خانه دیگر نیز افتتاح خواهد شد چون معتقدیم که باید در هر محله یک خانه محیط زیست در مدرسه داشته باشیم.

مهدی پیرهادی افزود: باید برای مهدهای کودک هم برنامه داشته باشیم چرا که برنامه ریزی منسجم را باید از پایه شروع کنیم و در کنار آن در هر محله یک مسجد و یک مدرسه دارای خانه محیط زیست باشند که بنا داریم تا پایان امسال جشن هزارمین خانه محیط زیست پایتخت را برگزار کنیم.

وی درباره چرایی تشکیل خانه‌های محیط زیست گفت: هر جایی که سازمان‌ها و ادارات دولتی به تنهایی وارد شوند موفق نخواهیم شد اما چنانچه مردم پای کار بیایند شاهد موفقیت برنامه هستیم مثل دوران کرونا که مردم در مساجد حتی ماسک هم تولید کردند این موجب اتفاقی بزرگ شد پس در حوزه محیط زیست هم باید اتفاقاتی رخ دهد.

پیرهادی ادامه داد: رهبر انقلاب بارها در خصوص اهمیت محیط زیست تاکید کرده‌اند و حتی به حوزه خاک، آب و هوا توجه ویژه‌ای دارند.