تهران- ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ۱۰۰ تریلی محموله اقلام زیستی و امدادی جمعیت هلال احمر ایران برای مردم جنگ زده لبنان، به کشور سوریه ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ میثم افشار روز چهارشنبه در مورد جزئیات این محموله بشردوستانه گفت: محموله‌ای شامل مواد زیستی، غذایی، امدادی و دارویی که با همت خیرین و هلال احمر جمع آوری شده است، به وسیله ۱۰۰ دستگاه تریلی بارگیری و از طریق محورهای زمینی به سوریه برای مردم جنگ زده لبنان ارسال می شود.

دبیرکل هلال احمر خاطرنشان کرد: محموله بعدی هلال احمر به وسیله ناوگان دریایی به کشور سوریه ارسال می‌شود تا در اختیار پناهجویان لبنانی قرار گیرد.

همچنین امروز محموله دارویی نیز از ایران به لبنان ارسال می‌شود.

ارسال محموله دارویی توسط جمعیت هلال احمر به لبنان

احسان نصیری عضو هیات مدیره شرکت داروسازی سها وابسته به جمعیت هلال احمر ایران از آماده سازی و ارسال ۳۵ دستگاه کامیون محموله امدادی شامل ۱۹ قلم دارو به کشور لبنان خبر داد. این محموله شامل داروهای ضروری در قالب قرص و شربت و همچنین داروهای گوارشی، عفونی و قلبی است.

وی اضافه کرد: این داروها نخستین محموله شرکت سها است که در قالب ۳۵ دستگاه کامیون به وزن ۳۵۰ تن بارگیری و در حال ارسال به کشور لبنان است.

نصیری ارزش ریالی این مقدار دارو را ۸۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این محموله بشردوستانه به منظور تامین نیازهای دارویی مردم مظلوم و جنگ زده لبنان آماده شده است.

پیش از این نیز هلال احمر ایران چهار محموله امدادی برای کمک و امدادرسانی به مردم جنگ‌زده لبنان و غزه ارسال کرده بود.