اردبیل – ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری از پروژه خوابگاه ورزشکاران خلخال، امکان میزبانی این شهرستان برای برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح استانی، ملی و بین المللی فراهم شد.

به گزارش ایرنا محمد علی پهناور روز شنبه در آیین افتتاح پروژه خوابگاه ورزشکاران خلخال اظهار کرد: بهره‌مندی از یک خوابگاه ورزشی با امکانات اسکان مناسب برای اسکان تیم‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی از مطالبات ورزشکاران این شهرستان بود که امروز این مطالبه محقق شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل این پروژه هزینه شده است، اضافه کرد: خوابگاه ورزشکاران خلخال تنها پروژه ورزشی استان است که مطالبات پیمانکار آن همزمان با افتتاح آن پرداخت می‌شود.

پهناور همچنین گفت: شهرستان خلخال از لحاظ جذب اعتبارات پروژه‌های زیرساخت ورزشی از شهرستان‌های پیشرو و برتر استان اردبیل است.

همچنین در این مراسم نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های ناشی از کم تحرکی و افزایش وزن در جامعه خواستار توجه مسئولین کشوری به توسعه ورزش‌های همگانی شد.

وحید کنعانی با بیان اینکه هزینه توسعه و ترویج ورزشهای همگانی کمتر از اجرای برنامه‌های ورزش قهرمانی است، یادآورشد: امروز بیماری‌های روحی و روانی ناشی از کم تحرکی در جامعه افراد مختلف را تهدید می‌کند و توسعه ورزش جامعه از نوجوان تا افراد میانسال می‌تواند به کاهش این آسیب کمک کند.

در این مراسم سید جواد یحیی زاده فرماندار خلخال هم در سخنانی گفت: در سه سال اخیر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع اعتباری مختلف برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های ورزشی شهرستان از جمله زمین چمن مصنوعی پوریای ولی، خوابگاه ورزشکاران، احداث سالن‌های ورزشی سرپوشیده و چمن مصنوعی روستاهای این شهرستان هزینه شده است.