ارومیه- ایرنا- مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: خانه و مدرسه در راستای تربیت فرزندان و قرارگرفتن آنان در مسیر اعتلای تربیتی و اخلاقی باید هم مسیر بوده و همگام با هم حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد روز چهارشنبه در همایش پیوند اولیا و مربیان در ارومیه اظهار کرد: اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم شناخته می‌شود، به مفهوم نقش اصلی و محوری خانه است که مدرسه در رتبه بعد قرار دارد.

وی ادامه داد: باید راهبرد و سلوک تربیتی مدرسه و خانه همسان باشد و از این رو اولین اصل در تربیت فرزندان، تعیین مسیر تربیتی مشخص و واحد در خانه و مدرسه است.

وی با بیان اینکه همزبانی و همسان بودن تربیت در خانه و مدرسه نیاز اصلی در هدایت فکری و فرهنگی دانش‌آموزان است، افزود: باید انگاره‌های ذهنی در هدایت فرزندان از بین برود و نقش اصلی در این موضوع به تربیت صحیح ختم شود.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اضافه کرد: باید هر مورد دارای مشکل و ایراد در مباحث تربیتی را با همفکری و همنشینی حل کنیم و خانواده و مربیان مدرسه نیز باهمدیگر به سمت حل مشکلات تربیتی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام نیکزاد تاکید کرد: دخالت اولیا در روش تربیتی مدرسه یک حق برای اولیا بوده اما این دخالت باید عالمانه باشد.

وی با اشاره به آیه ۵۹ سوره آل‌عمران افزود: خداوند به جذب با نرم‌خویی و محبت در این آیه تأکید کرده و بخشش، طلب مغفرت، احترام‌گذاری یه واسطه مشورت‌گرفتن را در این راستا به ایشان توصیه کرده است که باید در این مسیر گام برداریم.