حرکت موازی خانه و مدرسه در مسیر تربیت صحیح فرزندان ضروری است

ارومیه- ایرنا- مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: خانه و مدرسه در راستای تربیت فرزندان و قرارگرفتن آنان در مسیر اعتلای تربیتی و اخلاقی باید هم مسیر بوده و همگام با هم حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد روز چهارشنبه در همایش پیوند اولیا و مربیان در ارومیه اظهار کرد: اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم شناخته می‌شود، به مفهوم نقش اصلی و محوری خانه است که مدرسه در رتبه بعد قرار دارد.

وی ادامه داد: باید راهبرد و سلوک تربیتی مدرسه و خانه همسان باشد و از این رو اولین اصل در تربیت فرزندان، تعیین مسیر تربیتی مشخص و واحد در خانه و مدرسه است.

وی با بیان اینکه همزبانی و همسان بودن تربیت در خانه و مدرسه نیاز اصلی در هدایت فکری و فرهنگی دانش‌آموزان است، افزود: باید انگاره‌های ذهنی در هدایت فرزندان از بین برود و نقش اصلی در این موضوع به تربیت صحیح ختم شود.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اضافه کرد: باید هر مورد دارای مشکل و ایراد در مباحث تربیتی را با همفکری و همنشینی حل کنیم و خانواده و مربیان مدرسه نیز باهمدیگر به سمت حل مشکلات تربیتی حرکت کنند.

حرکت موازی خانه و مدرسه در مسیر تربیت صحیح فرزندان ضروری است

حجت‌الاسلام نیکزاد تاکید کرد: دخالت اولیا در روش تربیتی مدرسه یک حق برای اولیا بوده اما این دخالت باید عالمانه باشد.

وی با اشاره به آیه ۵۹ سوره آل‌عمران افزود: خداوند به جذب با نرم‌خویی و محبت در این آیه تأکید کرده و بخشش، طلب مغفرت، احترام‌گذاری یه واسطه مشورت‌گرفتن را در این راستا به ایشان توصیه کرده است که باید در این مسیر گام برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha