تهران – ایرنا – صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد با توجه به اینکه ۶۰ درصد مدارس لبنان به اردوگاه آوارگان ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور تبدیل شده است، آغاز سال تحصیلی در لبنان به تعویق افتاده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های لبنانی، یونیسف در ادامه گزارش داد افزایش تنش و درگیری در لبنان، باعث افزایش بی‌سابقه خشونت و آغاز بزرگترین موج آوارگی در این کشور در طول چند دهه قبل تاکنون شده است.

سازمان بین المللی مذکور افزود: با توجه به اینکه ۶۰ درصد مدارس لبنان به اردوگاههایی برای اسکان آوارگان ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور تبدیل شده است، آغاز سال تحصیلی به تعویق افتاده است.

یونیسف اضافه کرد: ۱.۲ میلیون کودک و نوجوان لبنانی، نیازمند فوری آموزش فراگیر و مناسب هستند.

این در حالی است که وزارت بهداشت لبنان روز سه شنبه اعلام کرد: از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان ۲ هزار و ۳۵۰ لبنانی به شهادت رسیده‌اند.

طبق آمار اعلامی وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۰ هزار و ۹۰۶ زخمی نیز برجای گذاشته است.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد ۴۱ لبنانی در حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان به شهادت رسیده‌ و ۱۲۴ تن نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.