زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شورای راهبردی ورزش بانوان با هدف توسعه ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای زنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل و دستورالعمل مربوطه نیز تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا زهرا ابراهیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی ورزش بانوان سیستان و بلوچستان که در محل دهکده المپیک زاهدان افزود: دستورالعمل شورای راهبردی توسعه ورزش بانوان با اهتمام اداره کل ورزش و جوانان استان تدوین و به تمام دستگاه های اجرایی و فرمانداری‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: اختصاص زمان و مکان به ورزش بانوان منتج به سلامتی و نشاط اجتماعی در کل جامعه خواهد شد بنابراین توسعه ورزش های همگانی باتوجه به علاقه مندی و استعدادیابی بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی با همکاری هیات های ورزشی نیز انجام می شود.

وی گفت: همچنین در این راستا ضرورت دارد تمام امکانات ورزشی قابل بهره گیری بانوان در نهادها و سازمان ها، معرفی و فعالیت های ورزشی با همکاری بین بخشی اداره کل ورزش و جوانان انجام شود.

ابراهیمی تاکید کرد: با توجه به شرایط زندگی در عصر کنونی می بایست بیش از پیش به سلامت زنان به عنوان محور اصلی و ستون خانواده اهمیت داد و در راستای سلامت خانواده و جامعه گام برداریم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان بر انجام اردوهای ورزشی ویژه بانوان تاکید و اضافه کرد: امروزه سلامت و رفاه اجتماعی زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نه تنها به عنوان یک حق انسانی شناخته شده، بلکه تاثیر آن در سلامت خانواده و جامعه نیز اهمیت روز افزون یافته است.

ابراهیمی بهبود کیفیت زندگی را در گرو بیشتر شدن سهم ورزش دانست و ادامه داد: چنانچه مادران به عنوان هسته مرکزی خانواده و جامعه به فعالیت های ورزشی روی آورند، علاوه بر تاثیر گذاری روحی باعث ترغیب اعضای خانواده نیز خواهد شد و همه ارکان خانواده از سطح سلامت روحی، روانی و جسمی حرکتی مناسبتری برخوردار خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در میان بانوان و دختران استان استعدادهای بسیار خوبی شناسایی شده است که در سطح ملی و بین‌المللی مدال آور و نام آور هستند و در صورت توجه مضاعف شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

وی تاکید کرد: توجه به ورزش بانوان شاغل بدلیل تحرک کمتر و کثرت فعالیت های شغلی و خانوادگی موضوع مهم و مورد تاکیدی است که باید به یک اولویت تبدیل شود.