۲۱ پارک جدید بانوان در سیستان و بلوچستان درحال راه اندازی است

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۲۱ پارک بانوان جدید با هدف ارتقای سلامت جسمی و روحی زنان این استان در مراحل جانمایی، کلنگ زنی، ساخت اولیه و افتتاح فاز یک قرار دارد.

زهرا ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت پارک بانوان به دلیل آزادی و راحتی و نیز امکان انجام فعالیت های ورزشی جمعی، کمک بزرگی به حفظ سلامت بانوان می‌کند از طرفی محیط اختصاصی بانوان امکان همراهی فرزندان را هم دارد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه بانوان پیگیری ایجاد پارک بانوان در تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان بود چرا که تا سال ۱۴۰۰ آغاز کار هیچ پارک بانوانی در استان وجود نداشت اما هم اکنون ۲۱ پارک جدید بانوان در حال مراحل مختلف راه اندازی قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری برای انجام بهسازی و راه‌اندازی مجدد باغ خانواده زاهدان بعد از ۱۵ سال، اتمام پروژه کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان هیرمند بعد از ۱۲ سال، اتمام پروژه کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان نیکشهر بعد از ۹ سال، ساخت سالن ورزشی کانون فرهنگی اجتماعی شهرستان زابل، افتتاح فاز یک پارک بانوان زابل، اتمام گرمخانه بانوان زابل و ساخت گرمخانه بانوان زاهدان با پیشرفت۶۰ درصدی از دیگر اقدامات در حوزه بانوان استان در سالهای اخیر به منظور افزایش نشاط اجتماعی بوده است.

وی همچنین احیاء سوله ورزشی بخش بزمان ایرانشهر بعد از ۲۰ سال و ایجاد سالن ورزشی بانوان، پیگیری ایجاد سالن ورزشی ویژه بانوان در حاشیه شهر زاهدان برای اولین بار و آغاز عملیات ساخت پردیس فرهنگی شهید رجایی در حاشیه شهر زاهدان را از دیگر اقدامات در حوزه بانوان استان ذکر کرد که در سال‌های اخیر برای نخستین بار محقق شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: تقویت نقش زنان و توسعه فرصت‌ها در راستای مشارکت آنان در فعالیت‌های ورزشی، تامین و توزیع متوازن امکانات برای بانوان، تلاش در راستای افزایش سلامت روانی و جسمانی و افزایش نشاط و شادابی آنان، کاهش هزینه‌های درمانی و ارتقاء کیفیت زندگی از مهمترین اهداف برای پیگیری ایجاد فضاهای مناسب برای ورزش بانوان در استان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha