بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی ضمن آمادگی برای کمک به تعاونی ها و رفع مشکلات در بخش های تولیدی گفت: امسال تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸به متقاضیان و بخش های تولیدی پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، ناصر فخر موحدی چهارشنبه شب در نشست با تعاونگران استان در راستای تسهیل و رفع مسائل شرکتهای تعاونی اظهار کرد: رفع برخی مشکلات تعاونی‌ها نیازمند بررسی در سطح استان و برخی نیز نیازمند پیگیری‌ها در سطح ملی است.

وی با اشاره به نقش موثر تعاونی ها در رشد و توسعه اقتصادی استان افزود:سند توسعه بخش تعاون، یک سند متعالی و نوین است که برای تعاونی های کشور تدوین شده و باید تا حد امکان برای توانمندسازی تعاونی ها در استان دنبال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: سهم تعاونی ها از اقتصاد در هر یک از بخش های مختلف توسط مدیران ذیربط مشخص شود.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات مستمر با تعاونگران، مشکلات بخش تعاونی ها احصاء و دسته بندی و به صورت دستورکار در جلسات شورای تعاون مطرح و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

یک هزار و ۷۳۰ تعاونی فعال در خراسان شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم در این جلسه با بیان اینکه تعاونی ها باعث رشد استان در ابعاد مختلف هستند، گفت: یک هزار و ۷۳۰ تعاونی فعال داریم که امید است با همدلی و هم افزایی بتوانیم جایگاه تعاونی ها را ارتقا دهیم.

مهدی اسلام خواه اظهارکرد: تعداد تعاونی های حوزه فرش در سطح استان ۱۲۳ مورد با ۸۶۱ عضو است.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی ۶۶ تعاونی با ۵۶۶ عضو و ۶۴ مورد تعاونی های مصرف با سه هزار و ۲۲۱ عضو فعال هستند که هر یک در اشتغالزایی استان نقش بسزایی را دارند.

در این جلسه که با حضور نمایندگان تعاونی ها برگزار شد، مشکلات مربوط به مالیات، بیمه و تامین اجتماعی، مشکلات بانکی و تامین سرمایه در گردش از از سوی تعاونگران مطرح شد.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان‌شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.