۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85630343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی ضمن آمادگی برای کمک به تعاونی ها و رفع مشکلات در بخش های تولیدی گفت: امسال تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸به متقاضیان و بخش های تولیدی پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، ناصر فخر موحدی چهارشنبه شب در نشست با تعاونگران استان در راستای تسهیل و رفع مسائل شرکتهای تعاونی اظهار کرد: رفع برخی مشکلات تعاونی‌ها نیازمند بررسی در سطح استان و برخی نیز نیازمند پیگیری‌ها در سطح ملی است.

وی با اشاره به نقش موثر تعاونی ها در رشد و توسعه اقتصادی استان افزود:سند توسعه بخش تعاون، یک سند متعالی و نوین است که برای تعاونی های کشور تدوین شده و باید تا حد امکان برای توانمندسازی تعاونی ها در استان دنبال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: سهم تعاونی ها از اقتصاد در هر یک از بخش های مختلف توسط مدیران ذیربط مشخص شود.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات مستمر با تعاونگران، مشکلات بخش تعاونی ها احصاء و دسته بندی و به صورت دستورکار در جلسات شورای تعاون مطرح و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

یک هزار و ۷۳۰ تعاونی فعال در خراسان شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم در این جلسه با بیان اینکه تعاونی ها باعث رشد استان در ابعاد مختلف هستند، گفت: یک هزار و ۷۳۰ تعاونی فعال داریم که امید است با همدلی و هم افزایی بتوانیم جایگاه تعاونی ها را ارتقا دهیم.

مهدی اسلام خواه اظهارکرد: تعداد تعاونی های حوزه فرش در سطح استان ۱۲۳ مورد با ۸۶۱ عضو است.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی ۶۶ تعاونی با ۵۶۶ عضو و ۶۴ مورد تعاونی های مصرف با سه هزار و ۲۲۱ عضو فعال هستند که هر یک در اشتغالزایی استان نقش بسزایی را دارند.

در این جلسه که با حضور نمایندگان تعاونی ها برگزار شد، مشکلات مربوط به مالیات، بیمه و تامین اجتماعی، مشکلات بانکی و تامین سرمایه در گردش از از سوی تعاونگران مطرح شد.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان‌شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha