سید محمدعلی کشمیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اوراق مشارکت برای نخستین بار در شهرداری بجنورد در راستای تامین مالی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی این شهر اختصاص یافت.
وی افزود: اعتبارات طرح ها به ۲ شکل نقدینگی و غیرنقدی است، سال های گذشته برای طرح های شهرداری که منابع درآمدی پاسخگو نبود از اسناد خزانه استفاده می شد.
شهردار بجنورد گفت: کمبود نقدینگی مالی در دولت و محدودیت منابع مالی شهرداری از محدودیتهایی است که شهرداری ها را در اجرای طرح ها دچار مشکل میکند، اما راهکار استفاده از منابع اعتباری اوراق مشارکت میتواند منابع مورد نیاز را فراهم کند.
فرسودگی ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی بجنورد
کشمیری یادآور شد: ۶۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی این شهر فرسوده است و از ۳۷ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی این شهر، ۲۵ دستگاه که میانگین عمر آنان ۱۸ سال است به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.
وی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه اتوبوس در سه سال اخیر به ناوگان حمل و نقل این شهر افزوده شد، گفت: ۷۴ دستگاه اتوبوس درون شهری برای جابجایی شهروندان در سطح شهر فعالیت دارند و از این تعداد ۵۰ درصد ناوگان مربوط به بخش خصوصی و ۵۰ درصد شهرداری است.
به گزارش ایرنا، بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار مسافر با ناوگان اتوبوسی شهر جابه جا می شوند.