تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان باید به شکل شایسته معرفی شود، بیان کرد: تحقق این مهم نیازمند هم افزایی همه دستگاه ها ‌و تسهیل فعالیت ها در این حوزه در سطوح محلی و ملی است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بهرام سرمست در نشست مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی در این خطه وجود دارد، افزود: در آذربایجان شرقی انواع جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی وجود دارد که مجموعه‌ای از آثار تاریخی و تمدنی را ایجاد کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری نمایشگاه گردشگری تبریز با حضور فعالان این حوزه از استان های مختلف و همچنین چند کشور خارجی، فرصت لازم را برای تبادل ارزش های فرهنگی و معرفی فرصت ها و ظرفیت ها فراهم می کند.

سرمست تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه ها می تواند با همراهی دیپلماسی اقتصادی، به ایجاد ظرفیت های جدیدی در استان منجر شود.

وی از برندسازی در شهرستان های استان خبر داد و بیان کرد: در نظر داریم ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی هر شهرستان را شناسایی کرده و با برند سازی و هویت بخشی به آنها، آثار و ارزش های فرهنگی را به کشور و دنیا معرفی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در دولت وفاق ملی می‌خواهیم هم افزایی و از همه ظرفیت ها به ویژه نخبگان برای پیشبرد برنامه های توسعه محور در حوزه های مختلف از جمله گردشگری و میراث فرهنگی استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت وفاق ملی در آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم توجه جدی وزارت میراث برای به فعل رساندن ظرفیت های بالقوه استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد.

سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز ۲۵ مهر با حضور وزیر میراث فرهنگی گشایش یافت.

این نمایشگاه با حضور تولیدکننده هایی از هشت کشور خارجی تا ۲۷ مهر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز دایر است.