فراکسیون زنان مجلس برای جبران عقب ماندگی‌ها در کنار وزارت میراث فرهنگی است

تبریز- ایرنا- رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون برای جبران عقب ماندگی های گذشته در کنار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

به گزارش ایرنا، «زهرا خدادادی» روز پنجشنبه در نشست بانوان کارآفرین آذربایجان شرقی با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: این فراکسیون کمک حال این وزارتخانه بوده و قدم هایی برمی دارد که در سال های گذشته برداشته نشده است.

وی اظهار کرد: این فراکسیون مصمم است همکاری و هماهنگی تنگاتنگی با بدنه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشد و در برنامه ریزی های خود از مشاوران وزارتخانه و تشکل های این حوزه استفاده می کند.

نماینده مردم ملکان و لیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برقراری ارتباطات مستمر با این وزارت، گفت: نظرات کارشناسی شده در این فراکسیون در اختیار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت تا با همکاری آن ها، قدم های خوبی برای رفع مشکلات زنان فعال در این حوزه برداشته شود.

خدادادی، با تاکید بر اینکه فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، مسایل بانوان را در اولویت خود قرار داده است، ادامه داد: با توجه به اینکه از مجموع ۱۴ زن نماینده مجلس، ۲ نماینده سهم آذربایجان شرقی و یک نماینده سهم استان آذربایجان غربی است؛ این موضوع نشان می دهد که مردم این منطقه به نقش بانوان توجه دارند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در تمام جهان موجب پیشرفت و درآمدزایی برای خانواده ها است، یادآور شد: در ایران، پیوند سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هم، می تواند جهشی در این حوزه ایجاد کند.

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه گردشگری می تواند صنایع دستی را مطرح کند، حوزه صنایع دستی می تواند باعث رونق گردشگری شود و حوزه گردشگری می تواند آثار تاریخی، فرهنگ، تاریخ و تمدن کشور را به جهانیان بشناساند و در جذب بیشتر گردشگران خارجی کمک کند و در مجموع، همه آن ها باعث می شود چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

خدادادی، با اشاره به نقش بانوان به ویژه بانوان کارآفرین آذربایجان در این حوزه ها، افزود: آنان می توانند با تلاش خود این منطقه را در این حوزه ها به عنوان «سر ایران» معرفی کنند زیرا که زنان در هر عرصه ای وارد شده اند، موفق بوده اند.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف به ویژه آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی است و در این حوزه ها نیز می تواند در کشور در رتبه اول قرار گیرد.

فراکسیون زنان مجلس برای جبران عقب ماندگی‌ها در کنار وزارت میراث فرهنگی است

آذربایجان از توان بالایی برای رونق چرخ اقتصادی کشور برخوردار است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های آذربایجان شرقی در عرصه های مختلف، گفت: این استان به علت واقع شدن در مسیر جاده ابریشم و همجواری با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نخجوان و قرابت غیرمستقیم با ترکیه و عراق و داشتن موقعیت ژئوپلتیک در منطقه می تواند نقش بسزایی در رونق چرخ اقتصادی کشور ایفا کند.

«مریم عبداللهی» با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی تبریز، افزود: دستاوردهای زنان و جوانان کارآفرین در این نمایشگاه، نماد خلاقیت، نوآوری، شکوفایی وجدان های آگاه آنان است.

وی با اشاره به فعالیت بانوان این خطه در حوزه های مختلف و ایجاد اشتغالزایی، اظهار کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اشتغال و تولید با حضور و مشارکت حداکثری امری سهل الوصول و افتخار آفرین است، این کار علاوه بر تامین نیاز داخلی و خودکفایی می تواند نیاز کشورهای همسایه و دوست را نیز تامین کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha