ساری- ایرنا- روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد که ۶۱ محموله نارنگی همزمان با برداشت مرکبات تاکنون از میاندورود به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود روز چهارشنبه اظهار کرد: از شروع برداشت میوه نارنگی در شهرستان میاندورود تاکنون ۶۱ محموله نارنگی به وزن هزار و ۲۳۵ تن از این شهرستان به کشورهای همسایه صادر شد.

محمد باقر اسفندیاری با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای سه هزار و ۵۰۰ هکتار باغ نارنگی است، ادامه داد: صادرات مرکبات از این شهرستان در حال انجام است.

این مقام مسوول، سلامت و مرغوبیت را دو ویژگی مهم مرکبات این شهرستان برشمرد و گفت: به همین دلیل هم تقاضا برای صادرات به خارج از کشور و یا ارسال به دیگر استان‌ها زیاد است.

وی گفت: زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم و همچنین کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مرکبات مازندران پس از برنج دومین محصول مهم اقتصادی و منبع درآمد کشاورزی استان است؛ محصولی که تولید مازاد بر مصرف داخلی با نگاه اقتصادی و با تعیین استانداردهای صادراتی از سوی طرف مقابل تاییدیه کشورهای اوراسیا و چین را اخذ کرده است.

در کنار مسیر بازگشایی شده برای صادرات مرکبات مازندران تعداد سورتینگ ها و مراکز بسته بندی نیز از ۲۰۰ به ۸۰۰ واحد افزایش یافت تا زنجیره صادرات پس از باغ هم تکمیل شود. ظرفیت انبارداری محصولات کشاورزی مازندران هم بر همین مبنا از ۸۰۰ هزار تن با توسعه سردخانه ها به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.