ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نهادینه کردن فرهنگ استاندارد نیازمند ترویج و عمل به دستورات عمیق و پشتوانه دینی و آموزه های اسلامی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در ارومیه افزود: تولید کننده ها نباید صرفا از قانون در این زمینه واهمه داشته باشند و باید خداترسی و اینکه در قیامت باید در برابر کارهای خود پاسخگو باشند، نیز مورد توجه باشد.

وی با اشاره به آیات هفتم و هشتم سوره زلزال اضافه کرد: هر کس ذره ای نیکی کند پاداش آن را می‌بیند و هر کس ذره ای بدی کند، نیز نتیجه آن را خواهد دید .

وی اظهار کرد: کوچکترین افراط و تفریطی برای خداوند قابل قبول نیست و در صورتی که کم گذاشته شود در نتیجه آن باید در قیامت پاسخگو بود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: همه تولیدات ایران اسلامی، پیشرفت تولیدات، عرضه به بازار و درنتیجه راه اندازی و سرعت چرخ اقتصاد همه به استاندارد و رعایت موارد آن وابسته است.

وی بیان کرد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مسوولان باعث شده تا شاهد رونق موضوع استانداردسازی و استاندارد در کشور باشیم ولی این میزان کافی نیست و لازم است همه مردم ومسوولان در کنار هم در این راستا حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: در قرآن کریم بر مسأله استاندارد تاکید شده و به پرهیز از کم گذاشتن و رعایت میزان‌ها توصیه شده است چرا که اگر این موارد رعایت نشود فساد توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه قانون مداری در تولید بسیار مهم است، ادامه داد: همه بخش‌های تولیدی باید به مسأله برکت در کارها و برنامه ریزی در این مسیر توجه داشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: در زمینه تربیت انسان هم لازم است یک تراز و استاندارد مشخص و یک الگوی حسنه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انبیا و اوصیا یک‌الگو و استاندارد در تربیت انسانی هستند، گفت: اگردرصدد داشتن زندگی درست و استاندارد هستیم لازم است منش و سیره پیامبر اکرم (ص)و اوصیا را در دستور کار قرار دهیم.