شیراز - ایرنا - رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به زودی سند نام‌گذاری کوچه ها و معابر شیراز به نام مبارک همه شهدای این شهر رونمایی می شود و این کار برای نخستین بار در کشور تحقق می یابد.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به نقل از افسانه خواست خدایی در دیدار با مسئولان این اداره‌کل بیان کرد: در جهت اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نامگذاری کوچه‌ها و معابر شهرها به نام مبارک شهدا، شورای اسلامی شهر شیراز عملیات ویژه‌ای را از یک ماه گذشته آغاز کرده تا نام مبارک شهدای شیراز، زینت بخش معابر و کوچه‌های این شهر شود.

وی افزود: از آغاز دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز تا کنون ۷۰۰ نام گذاری به نام شهدا بر روی معابر و پل‌ها انجام شده است.

رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برپایی کنگره ۱۵ هزار شهید فارس در آبان‌ماه پیش رو، ادامه داد: با همکاری سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز تمثال مبارک شهدا به شکل تابلو چهار تایی در رفوژهای وسط بولوار ها نصب می‌شود و کمیته‌ای با حضور نمایندگان ادارات مرتبط با امورات شهدا و جامعه ایثارگران تشکیل شده تا اقدامات را در این عرصه به بهترین شکل انجام شود.

خواست خدایی اعلام کرد: با همکاری شورا و شهرداری شیراز ردیف اعتباری برای ساخت و نصب تابلوی شهدای شاخص شهر شیراز تصویب شد و در این پروژه، ۱۵ تابلو با ۴۰ تصویر از تمثال شهدا با استفاده از هوش مصنوعی ساخته و در آینده نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانوان نقش بسزایی در ترویج وتوسعه فرهنگ شهید وشهادت دارند، اضافه کرد: پنج مکان در شهر شیراز به نام مبارک شهدای زن نامگذاری شده است.

رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: یقین داریم که اقدامات انجام شده از سوی شورا و شهرداری شیراز در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همانند قطره‌ای مقابل دریا است و باید بیش از پیش در این راه کوشا باشیم.

خواست‌خدایی افزود: بی‌تردید هر قدمی که در راه شهدا برداشته شود، نوعی سرمایه گذاری برای آینده است تا جوانان شیراز بیمه شهدا شوند.

۲ پیشنهاد برای نامگذاری معابر شهری شیراز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این دیدار گفت: هیچ کس در این عالم نمی‌تواند مقام شهید را درک کند همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند نه خاکیان و نه افلاکیان نمیفهمند که شهدا چه مقامی دارند.

سردار ابراهیم بیانی اظهار کرد: پیروزی‌های امروز محور مقاومت ناشی از الگوگیری این رزمندگان از فرهنگ شهید و شهادت است و این روحیه مقاومت سبب شده تا رژیم صهیونیستی به استیصال برسد.

وی با بیان اینکه سرچشمه مقاومت، فرهنگ والای ایثار و شهادت است، افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها برای تمام کردن کار غزه و حماس و از بین رفتن حزب الله و نهایتا حذف ایران برنامه ریزی کرده بودند، اما نقشه آن‌ها نقشه بر آب شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس یادآور شد: در شیراز به عنوان مرکز فارس، مکان‌هایی به نام شهدای ۳۷ شهرستان استان نامگذاری شود چراکه این کار نتیجه مثبتی به همراه خواهد داشت و وقتی ساکنان و مسافران شهرستان‌های دیگر از شیراز عبور می‌کنند، به شهدای خود افتخار و احساس غرور می‌کنند.

بیانی گفت: این اقدام، ارزش وسطح نامگذاری معابر ومکان های شهری را بالا می‌برد و نام و یاد شهدای شهرستان‌های استان را زنده نگه می‌دارد.

وی اضافه کرد: از نام شهدای عملیات‌های دفاع مقدس همچون شهدای عملیات فتح المبین، شهدای عملیات بیت المقدس و شهدای عملیات کربلای چهار نیز می‌توان در نامگذاری معابر شهر شیراز استفاده کرد.