ارومیه - ایرنا- مدیر اندیشکده راهبردی «سعدا» با بیان اینکه ایران اسلامی در عرصه نظامی و جنگ سخت، بازدارندگی خوبی ایجاد کرده است، گفت: به موازات این امر، باید با تلاش افسران و مجاهدان فرهنگی، در عرصه جنگ نرم نیز بازدارندگی ایجاد کنیم که این امر اثر بسیاری در مقابله موثر با دشمن صهیونیستی دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسین راجی روز پنجشنبه در رویداد تبیینی محور مقاومت در ارومیه با بیان اینکه باید مراقب باشیم در برنامه های شیطان گرفتار نشویم، افزود: دشمن تلاش می کند زمین بازی را برای مبارزان جهاد تبیین تغییر دهد ولی محافل فرهنگی باید در وضعیت کنونی، در خصوص تبیین اهداف و افکار دشمن صهیونیستی همه توان خود را به کار گیرند و پاسخ به شبهات ذهنی در جامعه نیاز و ضرورت امروز به شمار می رود.

وی با بیان این‌که امروز مهم‌ترین شبهه کشور علت کمک به جبهه مقاومت است، اضافه کرد: امروز حدود ۱۳۰ شبهه در زمینه کمک به جبهه مقاومت توسط ایران، در فضای مجازی ایجاد کرده اند که نمی‌شود به تک‌تک این شبهات جواب داد و برای ریشه‌کنی آن باید به فناوری جنگ نرم مجهز شویم.

وی با بیان اینکه اگر بفهمیم دشمن در نبرد است جبهه تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: ویژگی اصلی مجهز شدن به فناوری جنگ نرم، این است که ما را از حالت دفاعی خارج کرده و دشمن را از حرکات خود پشیمان کرده و بازدارندگی ایجاد می‌کند؛ همان‌کاری که جنگ سخت انجام داده است.

مدیر اندیشکده «سُعدا» ادامه داد: در عرصه نظامی، کشور بازدارندگی ایجاد کرده است و باید از خودمان سوال کنیم که که آیا در عرصه تبیین و جنگ نرم هم این بازدارندگی را ایجاد کرده‌ایم و آیا حملات فرهنگی دشمن و روایت دروغ برای او هزینه ایجاد نمی‌کند؟

حجت الاسلام راجی بیان کرد: باید تولید شبهه و دروغ‌پراکنی را برای دشمن هزینه‌ساز بکنیم که لازمه آن دست‌یابی به فناوری جنگ فرهنگی و تبیین است.

حجت الاسلام راجی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای ایجاد به قول خودشان خاورمیانه جدید گفت: قرار بود بعد از عراق، به بسیاری دیگر از کشورها حمله کنند اما در عراق با قدرت ایران زمین‌گیر شدند و سپس تصمیم گرفتند بعد از عراق تجزیه ایران را رقم بزنند.

وی افزود: آمریکا برای رسیدن به تشکیل خاورمیانه جدید در سال ۲۰۲۰ هفت تریلیون دلار هزینه کرد؛ زیر ساخت‌های منطقه را از بین برد و میلیون‌ها نفر را کشت و فتنه انگیزی کرد چنانکه هزینه‌ای که آمریکا در این ۲۰ سال هزینه کرده به اندازه پنج برابر درآمد نفتی ایران از بدو اکتشاف تاکنون بود.

وی ادامه داد: ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا در پیام نوروزی خود خطاب به ملت ایران گفت که ایران ۱۶ میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است؛ البته ما این اندازه هزینه را قبول نداریم اما بر فرض قبول، ما با ۱۶ میلیارد دلار اجازه ندادیم ایران تجزیه شود و البته کل منطقه را هم نجات دادیم.

به گزارش ایرنا،همایش بزرگترین رویداد تبیین محور مقاومت با حضور اقشار مختلف مردم برگزارشد.