شهرکرد-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه خبر داد و گفت: در این آتش‌سوزی یک هکتار وسعت این منطقه در آتش سوخت.

بختیار طاهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وقوع آتش‌سوزی در این منطقه توسط جوامع محلی به یگان حفاظت محیط‌زیست اطلاع رسانی شد افزود: این آتش‌سوزی ساعت سه بامداد روز پنجشنبه با تلاش محیط‌بانان و جمعی از جوامع محلی مهار شد.

وی اظهار داشت: برای مهار آتش‌سوزی یک تیم از شهرستان خانمیرزا و ۲ تیم از اداره کل محیط زیست استان به محل حادثه اعزام شدند.

طاهری از آماده‌باش و حضور۲ تیم گشت پیاده برای جلوگیری از آتش‌سوزی مجدد در منطقه خبر داد و گفت: به دلیل صخره‌ای بودن محل وقوع حادثه از گسترش آتش در مناطق بیشتر جلوگیری شد.

به گفته وی، علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت‌شده سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال و بختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار، بروجن و لردگان قرار گرفته است.

زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.