اردبیل - ایرنا - دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل از آمادگی عوامل ۳۰ اثر نمایشی برای رقابت و اجرای صحنه ای و خیابانی در این رویداد هنری و فرهنگی از چهار تا ۱۰ آبان ماه خبر داد.

غریب منوچهری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشنواره تئاتر استان اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد و ۲۲ نمایش در بخش صحنه ای و هشت نمایش در بخش صحنه ای متقاضی حضور در این رقابت‌ها هستند.

وی افزود: این آثار از شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشکین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نمین و نیر در این رویداد مهم استانی شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: هشت اثر در بخش صحنه ای و پنج اثر در بخش خیابانی مرحله نهایی جشنواره حضور خواهند داشت و امسال علاوه بر بخش رقابتی جشنواره، بخشی با عنوان «به اضافه جشنواره» نیز برگزار خواهد شد.

منوچهری گفت: در این بخش، آثار برجسته مهمان از خارج و داخل استان و گروه‌های جدید، کار اولی و هنرجویی شرکت خواهند کرد و در این بخش بیش از ۱۵ اثر کوتاه و بلند متقاضی حضور هستند.

به گزارش ایرنا فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استان اردبیل مشتمل بر موضوعات متنوع در اوایل شهریور ماه امسال منتشر شده بود و این رخداد با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و قرارگاه فرهنگی شهید آوینی برگزار خواهد شد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و گروه‌های هنری و نمایشی متعددی در مرکز و شهرستان‌های استان زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت هنری هستند.