اجرای ۱۵۰ شب تئاتر در دستور کار انجمن نمایش اردبیل قرار گرفت

اردبیل - ایرنا - رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل از آمادگی هنرمندان و بازیگران برای اجرای ۱۵۰ شب تئاتر به مناسبت‌های مختلف در مرکز این استان با هدف ترویج و توسعه این رشته هنری خبر داد.

غریب منوچهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای ۱۵۰ شب تئاتر در مجتمع فدک شهر اردبیل از آبان ماه آغاز خواهد شد و موضوع تئاترها به آسیب‌های اجتماعی، ایثار و شهادت، دفاع مقدس و مناسبت‌هایی همچون ایام فاطمیه و موضاعات آزاد دیگر ارتباط دارد.

وی با اشاره به ساماندهی و تمرین ۳۰ گروه نمایشی گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد بستر تئاتر دایمی در اردبیل و کمک به اقتصاد تئاتر است و انجمن نمایشی استان به عنوان تسهیل‌گر در کنار گروه‌های نمایشی خواهد بود.

وی ادامه داد: این اجراها با همکاری انجمن هنرهای نمایشی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روی صحنه خواهد رفت.

نبود سالن تخصصی تئاتر در استان و داشتن تئاتر دایمی در مرکز استان، همچنان بزرگترین دغدغه‌های اهالی این رشته هنری است و از مسئولان انتظار داریم برای احداث سالن تخصصی تئاتر حداقل در مرکز استان همت کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل نمایشنامه‌های مد نظر برای ۱۵۰ شب اجرا را آثار بومی، یا چاپ شده از روی اثرهای کلاسیک جهانی یا نمایشنامه‌های ایرانی ذکر کرد و گفت: در سال ۹۷ نیز به مدت ۶ ماه هر شب ۲ نمایش را در اردبیل روی صحنه بردیم و از سوی مردم و علاقه‌مندان به این رشته هنری بسیار استقبال شد.

منوچهری با اعلام اینکه انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان در ۹ شهریور ماه امسال برگزار شد، ادامه داد: انجمن حدود ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد و اکنون شمار هنرمندان یا اعضای مجمع عمومی آن ۲۳۰ نفر است اما تعداد جمعیت تئاتری استان به یک هزار نفر می‌رسد.

وی اظهار کرد: گروه‌های نمایشی مختلفی در شهرستان‌های استان اردبیل تشکیل و فعال شده است اما نبود سالن تخصصی تئاتر در استان و داشتن تئاتر دایمی در مرکز استان، همچنان بزرگترین دغدغه‌های اهالی این رشته هنری است و از مسئولان انتظار داریم برای احداث سالن تخصصی تئاتر حداقل در مرکز استان همت کنند تا هنر بالنده تئاتر این استان هر چه بهتر رشد و تعالی یابد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل گفت: در انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل حدود ۲۰ نویسنده خوب برای خلق نمایشنامه‌های ارزشمند فعالیت می‌کنند که حدود ۱۰ نفر از این افراد آثاری در سطح ملی ارائه می‌کنند و اغلب نمایشنامه‌های آنان در سایر استان‌ها نیز اجرا می‌شود.

اجرای ۱۵۰ شب تئاتر در دستور کار انجمن نمایش اردبیل قرار گرفت
غریب منوچهری رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل راه اندازی کمپانی آکتورال یا هنرپیشگی در اردبیل را اقدام مفیدی برای پشتیبانی مالی از گروه‌های نمایش مستعد استان دانست و گفت: این کمپانی که به تازگی تاسیس شده، در واقع یک صندوق مالی کوچکی است که منابع مالی آن از ناحیه تعدادی از هنرمندان و بازیگران تئاتر تامین می‌شود تا برای حمایت از کارهای فاخر و هدایت آنها به سوی جشنواره‌ها بکار آید.

وی یادآور شد: به دعوت انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل و با پشتیبانی کمپانی آکتورال، نمایش فیزیکال " آن در من" با هنرنمایی گروه تئاتر "نامرئی" تبریز در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر ماه در مجتمع فدک اردبیل روی صحنه خواهد رفت و موضوع آن به سئوال انسان از خود در تنهایی خویش و مفاهیم متعالی "چیستی انسان" در شعر مولانا به مناسبت هفته بزرگداشت این شاعر عارف مربوط است.

به گزارش ایرنا ، نمایش فیزیکال یک اثر بین‌رشته‌ای مبتنی بر حرکت، موسیقی و نور و بدون کلام است که در آن بازیگران با حرکات بدن، به انتقال مفاهیم می‌پردازند. با توجه به استقبال همیشگی اهالی هنردوست استان، امید می‌رود از این نمایش که برای نخستین بار در استان روی صحنه خواهد رفت به خوبی استقبال شود.

استان اردبیل در شمال ایران واقع شده و گروه‌های تئاتر و نمایش متعددی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha