تهران- ایرنا- مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از انتخاب دنیامالی به عنوان وزیر ورزش و جوانان و سیاست‌های ابلاغی در رابطه با امور بین‌الملل، خط مشی وزارت بر کنشگری فعالانه و هدفمند در عرصه بین‌الملل متمرکز شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از وزارت ورزش و جوانان، محمدحسن تقی‌زاده ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تربیت‌بدنی با اشاره به سابقهٔ حضور وزیر ورزش و جوانان کشورمان در هیات رئیسه فدراسیون جهانی قایقرانی و تجارب ارزشمند وی در زمینه تعاملات بین‌المللی افزود: همزمان با آغاز هفته تربیت‌بدنی نمایندگان وزارت ورزش در تانزانیا و روسیه در راستای تقویت دیپلماسی ورزشی در حال رایزنی با طرف‌های خارجی هستند.

وی ضمن اشاره به حضور مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در نشست ورزشی روسیه در شهر اوفا گفت: این نشست به دعوت وزیر ورزش روسیه در شهر اوفا در حال برگزاری است و مسئولین ورزشی کشورهای بریکس، شانگهای و مشترک المنافع در این اجلاس به تبادل نظر و رایزنی درخصوص توسعه همکاری‌های ورزشی خواهند پرداخت.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش همچنین اظهار داشت: در حاشیه این اجلاس نشست مسئولان ورزشی کشورهای حاشیه دریای خزر را خواهیم داشت که کشورهای مذکور برای توسعهٔ تعاملات هرچه بیشتر ورزشی به تبادل نظر خواهند پرداخت و پیشنهادات سازنده‌ای از سوی نمایندگان کشورمان در این اجلاس ارائه خواهد شد.

تقی‌زاده در مورد رایزنی ورزشی در تانزانیا توسط نماینده وزارت ورزش و جوانان نیز افزود: با عنایت به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تانزانیا، یکی از مباحث مطروحه در این کمیسیون توسعهٔ همکاری‌های ورزشی بین دو کشور است و در همین رابطه هم‌اکنون سند همکاری‌های ورزشی بین دو کشور در حال بررسی و نهایی سازی بین کارشناسان طرفین است.

وی با اشاره به اهمیت تعاملات ورزشی بین دو کشور، تانزانیا را یکی از کشورهای مهم آفریقا در حوزه ورزش برشمرد و اظهار امیدواری کرد پس از امضای سند همکاری‌های ورزشی بین دو کشور تعاملات ورزشی گسترش یابد.

منبع: وزارت ورزش و جوانان