کیش- ایرنا- امام جمعه کیش با بیان اینکه مردم مناطق آزاد به دولت چهاردهم امیدوارند، گفت: انتصاب رضا مسرور به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد نشان داد که نگاه دولت به مناطق آزاد تخصصی است و این نوید بخش آینده‌ای روشن در این مناطق مهم اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش، وضعیت حاکم بر مناطق آزاد را مناسب نداست و اظهار کرد: مردم مناطق آزاد امیدوار به آینده منتظر تصمیمات سازنده در مناطق آزاد هستند.

وی ادامه داد: دبیر شورای عالی مناطق آزاد نه تنها با این مناطق آشنایی دارد بلکه بر قوانین و ضوابط نیز به خوبی واقف است و می‌تواند با تصمیمات تخصصی بسیاری از مشکلات مناطق آزاد را رفع کند.

امام جمعه کیش با اعلام اینکه مطالبات مردم به دبیر جدید مناطق آزاد کشور منتقل می‌شود، افزود: یکی از مشکلات مهم جزیره کیش متناسب نبودن زیرساخت‌ها با ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری منطقه است که حوزه آب و برق فقط یک از آن‌ها است؛ مشکلات جزیره باید مورد توجه جدی دولتمردان قرار گیرد.

وی مشکلات مربوط به واردات خودرو را از دیگر مطالبات اصلی مردم کیش دانست و بیان کرد: خواسته و تقاضای مردم مناطق آزاد بهره مندی از خودروهای باکیفیت با قیمت اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با تاکید بر اینکه وضعیت خوبی بر بازار مناطق آزاد به خصوص کیش حاکم نیست، گفت: متاسفانه با راکد بودن بازار، شغل‌های کاذب در جزیره در حال رشد هستند که می‌تواند در آینده چالش‌های جدی در منطقه رقم بزند.

وی هزینه‌های بالای درمانی در کیش، کمبود پزشک، وضعیت نامناسب سرانه فضای آموزشی، تعداد بالای پروژه‌های نیمه تمام رها شده، قیمت بالای بلیط هواپیما، مشکلات مربوط به ترانزیت با سرزمین اصلی، حقوق پایین کارمندان در مقایسه با هزینه‌های بالا در جزیره و گرانی و تورم را نا متعارف را از مشکلات اصلی کیش عنوان کرد.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه تمامی برنامه‌های اجرایی در این جزیره باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اظهار کرد: مسایل فرهنگی پا به پای مسایل اقتصادی باید مورد توجه باشد؛ باید در توسعه و زیبا سازی اماکن مذهبی دینی در کیش تلاش کرد و نسبت به اتمام طرح‌های نیمه تمام اجرایی در این حوزه اهتمام ویژه داشت.

وی با تاکید بر اینکه جزیره کیش نیازمند ثبات مدیریتی است، افزود: امید است دولت چهاردهم با بهره مندی از مدیران قوی و کارآمد به دنبال ثبات مدیریتی در منطقه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز همچنین با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: این رژیم در هراس از نابودی در حال دست و پا زدن و انجام جنایاتی است که در تاریخ مشابه نداشته است.

وی اضافه کرد: کشورهای اسلامی باید با اتحاد و همدلی مانع قتل عام مردم فلسطین توسط این جنایتکار باشند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه مسیر مقاومت بت ترور مسدود نخواهد شد، اظهار کرد: شهادت رهبران مقاومت انگیزه برای نابودی رژیم صهیونیستی را دو چندان می‌کند.