قم - ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در این استان گفت: همه مناطق قم از اواخر وقت فردا شنبه با وزش باید شدید و خیزش گرد و خاک روبروست خواهد شد.

مهران حیدری عصر جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: فردا با عبور موجی در تراز میانی جو و افزایش ناپایداری های سطحی شاهد وزش با شدید در استان قم هستیم.

وی کاهش دید افقی ، اختلال در رفت و آمد جاده ای ، احتمال سقوط اشیا یا افراد از ارتفاع ، احتمال وقوع حادثه در فعالیت کوهنوردی ، احتمال آسیب دیدن سازه های موقت و ناپایدار مانند تابلوای تبلیغاتی ، گلخانه ها از وزش باد شدید ، احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و احتمال آسیب دیدن تجهیزات حساس به گردو خاک را پیش بینی کرد.

وی رعایت توصیه های بهداشتی در خصوص آلودگی هوا و اجتناب گروه های حساس از حضور در فضای باز ، خودداری از فعالیت در ارتفاع و خودداری از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوری و خودداری از توقف زیر درختان کهنسال یا ساختمان های نیمه کاره را ضروری دانست.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.