ورود امواج ناپایدار به استان کرمانشاه / دما ۷ تا ۱۰ درجه کاهش پیدا می‌کند

کرمانشاه - ایرنا - با ورود امواج ناپایدار و کم رطوبت به جو استان کرمانشاه، پیش‌بینی می‌شود دمای هوا بین هفت تا ۱۰ درجه کاهش پیدا کند.

مسوول مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی در هفته جاری، عبور امواجی کم رطوبت از جو منطقه، به تناوب سبب افزایش ابر و وزش باد در سطح استان می‌شود.

سعید قاسمی اضافه کرد: وزش باد که طی ساعاتی از امروز تا روز سه شنبه، قابل توجه خواهد بود؛ در نقاط مستعد با گردوخاک محلی نیز همراه می‌گردد.

وی یادآور شد: شرایط مذکور، بخصوص در ساعاتی از امروز (شنبه) و با شدت کمتر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، بارش‌های پراکنده‌ای نیز احتمالاً همراه با رعدوبرق، بویژه برای نواحی کوهستانی استان در پی خواهد داشت.

مسوول مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: متوسط دمای هوا که تا روز چهارشنبه بتدریج و به شکلی محسوس و به طور غالب بین هفت تا ۱۰ درجه سلسیوس در نقاط مختلف استان کاهش و در ۲ روز پایانی هفته مختصراً افزایش خواهد داشت.

قاسمی گفت: آنطور که خروجی مدل‌های هواشناسی تا این لحظه نشان می‌دهد، در روز سه شنبه، حداکثر دمای هوا در شهر کرمانشاه به ۲۰ و حداقل دمای هوا به ۲ تا سه درجه سلسیوس بالای صفر برسد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سومار با بیشینه دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین و گواور با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس خنک ترین منطقه استان بودند، دمای هوای شهر کرمانشاه نیز بین کمینه ۱۳ درجه و بیشینه ۳۰ درجه در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha