تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم نوشت: صهیونیست‌ها با تصویری که از آخرین لحظات شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر کردند، مرتکب اشتباه محاسباتی شدند، آنها متوجه تاثیر این صحنه بر جهان عرب و اسلام نبودند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رای الیوم با اشاره به صحنه به نمایش درآمده از سوی صهیونیست‌ها درباره شهادت سنوار نوشت: به تصویر کشاندن لحظه شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی اشغالگران با این هدف صورت گرفت که آنها به زعم خود دستاورد بزرگی را به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که به فرد شماره یک و مهندس «طوفان الاقصی» رسیده اند، اما آنها متوجه نبودند که چه محاسبه اشتباهی را مرتکب شده‌اند، صهیونیست ها با این کار از تاثیر این صحنه و آخرین تصویر از سنوار بر جهان عرب و اسلام غافل شدند.

این رسانه افزود: سنوار روی زمین، مسلح و در حال جنگ در میان مردانش بود، نه نزدیک اسیران اسرائیلی و نه در زیر زمین و داخل تونل. او آنگونه که اشغالگران ادعا می‌کردند، در میان آوارگان غیرنظامی پنهان نشده بود؛ آوارگانی که در معرض بمباران و سوزاندن چادرهایشان قرار گرفتند، با این بهانه که سنوار در میان آنهاست.

رای الیوم ادامه داد: صحنه آخر از سنوار به عنوان فدایی فلسطینی که تا آخرین نفس می‌جنگد، تصویری بود که افکار عمومی جهان عرب و اسلام و حامیان مقاومت در دنیا را بهت زده کرد. تصویری که به نمایش درآمد، تصویری از قهرمان میهن پرست و مبارزی مدافع مردم و سرزمینش را نشان داد و این تصویری که با جمله پیروزی یا شهادت همخوانی دارد.

این منبع اضافه کرد: اسرائیل نمی دانست که این سیاست خودنمایی چه تاثیری بر اذهان ملتهای منطقه خواهد گذاشت و سنوار الگو و الهام بخش جوانان خشمگینی خواهد شد که از سازش و ترس رژیم های حاکم به تنگ آمده اند. شهادت سنوار مانند تابلوی حماس است و به سرعت مایه افتخار و سربلندی شد. به سرعت در شبکه اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و محدود به جغرافیایی خاصی نبود.

این رسانه عرب زبان نوشت: این تصویر حتی از سوی افرادی که به سنوار و مقاومت آن در منطقه شک داشتند، هم مورد توجه قرار گرفت. این تصویر همه آنچه سرویس های اطلاعاتی عربی و غربی برای مقصر جلوه دادن مقاومت در زمینه نسل کشی صهیونیستها ترویج می شد، را نقش بر آب کرد. پس از این صحنه، همگان زبان به تحسین سنوار گشودند و او به عنوان شهید و قهرمان امت اسلامی و نه فقط حماس قلمداد شد.

رای الیوم افزود: برخی رسانه ها و تحلیلگران رژیم صهیونیستی متوجه این پیام شدند، به طوری که نشریه «حدشوت بزمان» در گزارشی درباره شهادت سنوار به تاثیر این صحنه بر نسل کنونی و آتی اذعان کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی که ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود، بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.