مراسم بزرگداشت یحیی سنوار در الجزایر برگزار شد

تهران - ایرنا - الجزایری ها با برپایی مراسمی یاد و مجاهدت‌های «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در راه آزادسازی فلسطین را گرامی داشتند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه الخبر الجزایر، در این مراسم که از سوی «جنبش جامعه صلح» الجزایر برگزار شد، مقامات و مسئولان دولتی، روسای احزاب سیاسی، نمایندگان مجلس، اقشار مختلف مردم الجزایر و نمایندگان جنبش حماس شرکت کردند.

«عبد العالی حسانی شریف» رئیس جنبش جامعه صلح الجزایر در این مراسم طی سخنانی، مساله فلسطین را محوری ترین موضوع جهان اسلام دانست و به فداکاری های بزرگ مردم فلسطین از جمله هزاران شهید به فرماندهی رهبران مقاومت از جمله شهید یحیی سنوار اشاره کرد.

وی بر حمایت الجزایر از آرمان فلسطین تاکید کرد و مهمترین دستاوردهای حاصل از این آرمان را کنار گذاشتن پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مقابله با یهودی سازی بیت المقدس دانست.

مراسم بزرگداشت یحیی سنوار در الجزایر برگزار شد

رئیس جنبش جامعه صلح الجزایر گفت: الجزایر به الگویی برای مردم فلسطین تبدیل شده است زیرا الجزایر پس از ۱۳۲ سال مبارزه با اشغالگران توانست استقلال خود را به دست آورد.

«عزالدین الرنتیسی» نماینده حماس در الجزایر نیز با فقدان یحیی سنوار را تسلیت گفت و افزود: یحیی سنوار جان خود را وقف فلسطین کرد و تا آخرین لحظه با اشغالگران قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی که ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود، بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha