محمدرضا فلاح روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص بیان کرد: در این طرح که اجرای آن با همکاری دستگاههای اجرایی و اصناف استان دنبال میشود، افراد شاغل در مشاغل مورد نظر همچون تعمیرکاران تلفن همراه بر اساس دورههای آموزشی که طی کردند و مهارتهای که فراگرفتهاند، رتبه بندی شده و مدرک صلاحیت حرفهای به آنها داده میشود.
وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در تقویت اعتماد مشتریان به اصناف، افزود: زمانی که افراد در هر صنفی دارای مدرک صلاحیت حرفهای که نشان دهنده تخصص در آن زمینه است، باشند؛ مراجعه مردم و مشتریان به آنان برای دریافت خدمت مورد نظرشان آسانتر میشود و مشتریان میتوانند اطمینان بیشتری نسبت به انجام هرچه بهتر و مطمئنتر کار خود داشته باشند.
وی ادامه داد: در ارائه مدرک صلاحیت حرفهای (که براساس مهارت فرد دریافت کننده آن درجات مختلفی دارد)، علاوه بر بحث تخصص و توانمندی در حوزه کاری به موضوعهای مهم دیگری همچون مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفهای نیز توجه میشود و این نکتهای مهم در تعامل هرچه بهتر عرضه کننده خدمت با دریافت کننده آن در بازار است.
گفتنی است در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نگاه نسل سوم دانشگاهها، حدود ۷۰ درصد دروس مهارتی و کاربردی است و مباحث نظری در این دانشگاه تنها با توجه به نیاز رشته به دانشجویان ارائه میشود.
بر این اساس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر خلاف برخی دانشگاههای دیگر، مساله اشتغال برای دانشجویان پس از اتمام تحصیل دغدغه خاصی نیست و حتی در مواردی دانشجویان همزمان با تحصیل با مهارتی که پیدا کردند، مشغول کار هستند و درآمد دارند.
دانشگاه جامع علمی کاربردی قم در حال حاضر ۲ هزار و ۹۳۱ دانشجو دارد که یکهزار و ۵۲۱ نفر آنها در حال تحصیل و یکهزار و ۴۱۰ نفر نیز در شرف فارغ التحصیلی میباشند، همچنین در این میان یکهزار و ۲۲۶ نفر دانشجویان زن و یکهزار و ۷۰۵ نفر دانشجویان مردم هستند. از نظر مقطع تحصیلی نیز یکهزار و ۷۳۱ نفر در مقطع کاردانی و یکهزار و ۲۰۰ نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل میکنند.