تهران- ایرنا- یکی از کارشناسان عرب مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به شهادت «یحیی سنوار» رهبر سیاسی جنبش حماس گفت که این جنایت باعث بازگردانیدن اسیران صهیونیست نخواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «احمد شدید» کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت که صهیونیست ها ساعت‌ها به سبب شهادت سنوار شادمانی کردند، اما به خوبی می دانند که شهادت وی موجب بازگردانیدن اسرا نخواهد شد، امنیتی برای نظامیان آنها در غزه ایجاد نخواهد کرد و شهرک نشینان اطراف غزه هم امنیتی نخواهند داشت.

وی افزود: سخنرانی«خلیل الحیه» (از رهبران ارشد جنبش حماس) نشانگر تاکید حماس بر تداوم نبرد و مبارزه است و این امور در آینده شکستی را برای اسرائیلی‌ها رقم خواهد زد.

این کارشناس ادامه داد: اشغالگران پس از گذراندن اعیاد خود متوجه خواهند شد که اوضاع تغییری نکرده و ۱۰۱ اسیر آنها همچنان در دست مقاومت فلسطین است و این معضلی برای آنهاست، اسرائیلی‌ها با این موضوع کنار آمده اند که ترور رهبران فلسطینی تغییری ایجاد نمی‌کند و سبب عقب نشستن آنها نخواهد شد. صخره استوار فلسطینی همه اوهام اشغالگران و اسرائیلی ها را درهم شکسته است.

احمد شدید اضافه کرد: نبود سنوار لطمه بزرگی برای فلسطین است اما جنبش فلسطینی پویاست و قادر به پشت سر گذاشتن این مرحله است.

وی اظهار کرد: حماس این شرایط سخت را پشت سر خواهد گذاشت، همانطور که حزب الله لبنان که در معرض حملات شدید قرار گرفت، این مرحله را پشت سر گذاشت. حماس سه ماه قبل «اسماعیل هنیه» (رئیس دفتر سیاسی حماس) و قبل از آن «صالح العاروری»( نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس) و به تازگی نیز سنوار را از دست داد، اما ساختار آنها فعال است.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: پیامی که سنوار با نحوه شهادت خود رساند، بسیار عمیق بود. شهادت وی محرک قوی و الهام بخش این نسل و نسل آتی برای آزادی سرزمینشان است.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر روز جمعه اعلام کرد که یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در اقدام تروریستی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

خلیل الحیه تأکید کرد: یحیی سنوار پس از خروج از زندان به جانفشانی های خود ادامه داد تا اینکه به طوفان عظیم(عملیات طوفان الاقصی) رسید. السنوار تداوم راه کاروان شهدای بزرگ همچون احمد یاسین موسس جنبش حماس است. خون شهدا راه ما را نورانی و روشن می کند و انگیزه ای برای مقاومت وثبات خواهد بود.

وی افزود: تا زمان برپایی دولت فلسطین بر تمام خاک این کشور و تعیین قدس اشغالی به عنوان پایتخت، جنبش حماس راه خود را ادامه خواهد داد. شهادت سنوار و رهبران قبل از وی، به جنبش ما قدرت و صلابت بیشتری می دهد. سنوار هیچ گاه به جبهه های نبرد پشت نکرد و درحالی که در خط مقدم صفوف نبرد بود و در مواضع مختلف جنگی حضور می یافت، به شهادت رسید.

الحیه گفت: اسرای رژیم صهیونیستی تنها با توقف کامل تجاوزها به نوار غزه و خروج کامل از آن و خروج زندانیان فلسطینی از زندان ها، به خانه باز خواهند گشت.