بیرجند- ایرنا-فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از کشف و جمع‌آوری پنج عدد تله زنده‌گیری حیات وحش در یکی از مناطق آزاد شهرستان زیرکوه خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی سعید ارشادی روز شنبه اظهار کرد: ماموران گشت ویژه حفاظت محیط زیست استان، روز گذشته حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق سطح شهرستان زیرکوه موفق به کشف و جمع آوری پنج عدد تله زنده‌گیری حیات وحش شدند.

وی ادامه داد: شکارچیان غیرقانونی و بی‌رحم با کار گذاشتن تله در مسیر تردد حیات وحش اقدام به زنده‌گیری آنها می‌کنند که این نحوه یکی از بی رحمانه‌ترین شکل شکار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان بصورت مستمر و شبانه روزی در سطح مناطق، عملیات گشت و پایش داشته و ضمن جمع آوری و معدوم سازی ادوات شکار با متخلفان این حوزه برخورد قاطع خواهند کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت همچنین مناطق آزاد در استان و کمبود نیروی محیط‌بان برای پوشش همه مناطق به منظور حفاظت و حراست از حیات وحش، گشت ویژه‌ای راه‌اندازی شده است.

ارشادی افزود: بنا داریم پایش و کنترل مناطق سطح استان علاوه بر محیط‌بانان مقیم در مناطق، توسط فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان ستاد در قالب گشت ویژه و گشت شبانه و به صورت نامحسوس و مستمر انجام شود.

۱۳.۳ درصد خاک خراسان جنوبی معادل ۲ میلیون و ۶ هزار و ۲۱۳ هکتار در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست مدیریت می‌شود و با افزوده شدن ۲ منطقه حفاظت شده در اواخر سال گذشته، تعداد مناطق تحت مدیریت این اداره کل به ۱۲ منطقه افزایش یافت که شامل ۹ منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش است.

تاکنون ۲۳۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه پستاندار، ۵۰ گونه خزنده، سه گونه دو زیست و بیش از هزار گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.